Steve Jobs személyesen mutatta be az Apple következő nagy dobását, saját elképzelésüket a táblagépek jövőjéről.
A vállalat egy esetleges ilyen jellegű termékéről már régóta folytak a találgatások. Az Apple szokás szerint sem nem cáfolt, sem nem erősítette meg a hírt, de az új eszköz érkezése aligha lehetett kérdés, hiszen ez a következő logikus lépés a kínálat bővítésére. Ahogy az iPod után következett az iPhone, úgy lép most elő a hivatalosan iPad névre hallgató eszköz, mellyel kapcsolatban hatalmasak az elvárások. A cég már régóta nem a Mac gépeknek köszönheti rendre fantasztikusan sikerülő pénzügyi éveit, hanem a szerényebb árú, ám jóval nagyobb számban megjelenő hordozható eszközöknek. Lássuk tehát, milyen lesz az új kategóriát nyitó iPad.
A táblagép egy 9,7 inches megjelenítő köré épül, mely természetesen érintésérzékeny. A 16-64 GB memóriával rendelhető gép központi magja egy 1 GHz-en futó Apple A4. Itt érdemes is rögtön megállni egy szóra, hiszen ez önmagában igazi meglepetés. A cég eddig mástól vette a processzorokat, és az elmúlt évek tendenciáit tekintve a hordozható modellekhez készülő CPU-k és összetett chipekre egyre inkább koncentráló Intel lett volna a befutó, ha ők túl drágák, akkor valamilyen olcsóbb alternatíva. Az Apple azonban a jelek szerint valamivel nem volt megelégedve, és egy saját CPU legyártása mellett döntött.
A készülék mindössze 1,25 centiméter vastag, és ebbe 10 órás üzemidőre képes akku, 802.11n WiFi és 2.1-es bluetooth fért bele. A környezetbarát módon, arzén, higany és lassan bomló PVC műanyagok felhasználása nélkül készülő termék újrahasznosítása a hasonló gépekhez mérten sokkal könnyebb lesz. Az Apple érezhetően odafigyelt a kompatibilitás kérdésére, és a Mac, valamint Windows rendszerekkel történő azonnali együttműködés mellett az iPad az iPhone-al is teljesen kompatibilis, még hozzá olyan módon, hogy a telefonra írt szoftverek mindegyike fut rajta. Ez igen lényeges, így a gyakorlatban az iPad már az első napon 140 ezernél több szoftver támogatásával indul.
Az iPad sikere már csak a divat faktor miatt is borítékolható, és hatása nem csak az Apple bevételeire, de a végfelhasználói IT környezetre is jelentős hatással lehet. Az Apple trükkje, hogy az iTunes segítségével nem csak a hardver, de szoftver környezetet is kontrollálja, itt is működni fog, csak még fokozottabban. Az eddig a leginkább az Amazon által a saját Kindle modelljükkel uralt elektronikus könyvpiac is módosulhat, és erőre kaphat az Apple saját kínálata, amelyben jellemzően 5-15 dollárért vehetünk meg egy-egy kiadványt. A helyi szerződések aligha mondanak bármit is Európa számára, jelenleg az Apple egy AT&T szerződésben gondolkodik, mely 15 dollárért 250 MB-nyi, 30 dollárért korlátlan adatforgalmat tesz majd lehetővé. Az iPad mind WiFi-s és WiFi + 3G változatban elérhető lesz. Ára a Csak WiFis készülékek esetében 16, 32, vagy 64 GB memóriával 499, 599, és 699 dollár lesz, míg a 3G-t is tartalmazó modelleknél ugyanilyen memóriakonfigurációkban 629, 729, és 829 dollár lesz.
Friss információk szerint az európai megjelenés júliusra várható.