A Strategy Analytics piackutató adatai szerint a tavalyi utolsó negyedévben 10 százalékkal több mobiltelefont értékesítettek világszerte, mint egy évvel korábban.
Öt negyedév folyamatos visszaesése után ez mindenképen jó hír a mobiltelefonos iparág számára, amely amúgy a technológiai szegmens egyik legfontosabb húzóágazatának számít a ’90-es évek óta. A piackutató 324,4 millió készülék eladásáról számol be a 2009-es negyedik negyedévre, szemben a 2008 azonos időszakában forgalmazott 293,8 millió példánnyal. Az ABI Research még ennél is nagyobb mértékű, 15 százalékos gyarapodásról számol be a negyedévre vonatkozóan, azt azonban leszögezi, hogy a készülékek átlagos fogyasztói árának 2 százalékos csökkenése miatt a gyártók bevételei nem nőttek ilyen nagyságrendben. Egy mobiltelefon hűségszerződés nélkül az ABI szerint átlag 117,55 dollárba került világszerte.
A felívelő utolsó három hónap ellenére a 2009-es év még mindig 4 százalékos visszaesést jelentett a mobilpiac számára 2008 egészéhez képest. A Nokia és a Samsung egyaránt növelte részesedését, így most 37,7; illetve 20,5 százalékot birtokolnak. Az Apple iPhone-eladásai egyenesen megduplázódtak 2008 végéhez képest, és az LG is minden idők legjobb utolsó negyedévét zárta tavaly. A megújuló Motorola és a Sony Ericsson eközben tovább vesztett piaci részesedéséből.