Az elmúlt évi eredményekről, a MindigTV szolgáltatással kapcsolatos piaci trendekről és a vállalat idei terveiről beszélt az Antenna Hungária (AH) mai sajtótájékoztatóján Jean-Francois Fenech, a vállalat vezérigazgatója és Kárpáti Rudolf, az AH műszaki szolgáltatási igazgatója.
A legfontosabb elhangzott információk:
1. 67 százalékkal emelkedett a DVB-T MPEG-4 kompatibilis vevőkészülékek eladása 2009. december folyamán az előző hónaphoz képest. Ezzel párhuzamosan 2009 során e készülékek átlagára a felére esett vissza. December végén a magyar háztartások 4,4 százaléka rendelkezett DVB-T vételre alkalmas eszközzel. A földfelszíni platformot használó háztartásokkal összehasonlítva fenti arány még kedvezőbb, 19,7 százalék. A Magyar Honvédség engedélyezte az érvényben lévő budapesti teljesítménykorlátozás részleges eltörlését, ezáltal sokkal kedvezőbb vételi lehetőségek biztosíthatók a Budapesten és környékén élők számára. Az Antenna Hungária Csoport folytatja a digitális hálózat kiépítését, 4 új digitális telephely elindításával a lakossági lefedettség az év végére 95 százalékra emelkedik. Kérdésemre válaszolva, Fenech azt mondta: országosan mintegy170 ezer MindigTv használó volt az elmúlt év végén.
2. Hatékony karácsonyi kampány, a DVB-T MPEG-4 készülékek összesített értékesítési adata 2009 végén 19,7% volt a földfelszíni háztartások arányában.
Az AH decemberi kampányában két további csatornát adott egy évre ajándékba MinDig TV matricás dekóder vásárlása esetén. A DVB-T MPEG-4 HD dekódereladás decemberben az előző hónaphoz képest 91 százalékkal emelkedett, megelőzve az értékesített DVB-T MPEG-4 integrált televíziókészülékek bővülésének ütemét.
Az értékesített DVB-T MPEG-4 kompatibilis készülékek száma az elmúlt hónapok során a szeptemberben elindított kommunikációs kampány és a csökkenő árak hatására megháromszorozódott. 2009-ben a DVB-T MPEG-4 vevőkészülékek tekintetében több mint 50 százalékos áresés következett be. Hat hónappal a programkínálat jelentős bővítését követően az előfizetési díj nélküli digitális platform egyedül decemberben több tízezer új felhasználót vonzott. Fenech szerint 2010 során is folytatódik a szabadon fogható MinDig TV szolgáltatás népszerűségének jelentős emelkedése. A folyamatot a lapos képernyős televíziók forgalmazói is támogatják, hiszen már alig lehet olyan LCD vagy plazma-televíziót kapni Magyarországon, melyben ne lenne megtalálható a MinDig TV szolgáltatás vételéhez szükséges DVB-T MPEG-4 tuner. Fél év alatt 40%-ra emelkedett a MindigTV országos ismertsége.
3. Ez év február közepétől jelentős javulás a vételi lehetőségekben Budapesten, a lakossági lefedettség az év végére 95 százalékra emelkedik. Tárgyalások eredményeképpen a Magyar Honvédség engedélyezte az érvényben lévő budapesti teljesítmény-korlátozás részleges eltörlését, így mindkét multiplex vonatkozásában az ERP (Effective Radiated Power - effektív kisugárzott teljesítmény) jelentősen, 6,3 és 10 kW-ról 40 kW-ra emelkedik Budapest körzetében, a korábbinál sokkal kedvezőbb (kültéri és beltéri) vételi lehetőségeket biztosítva a fővárosi MindigTV-t használóknak.
4. Az Antenna Hungária Csoport folytatja a digitális hálózat kiépítését 2010 során, 4 új digitális telephely (Sopron, Gerecse, Komádi, Csávoly) üzembe helyezésével az év végére a lakossági lefedettség 95 százalékra emelkedik.
5. Elindult a ’Téli Olimpia’ kampány, mely előfizetési díj nélkül kínálja a Téli Olimpia HD felbontású közvetítéseit. Ezen felül csak február hónap során a Credigen Bankkal együttműködésben 0%-os THM hitelkonstrukcióban kapható a TechniSat MinDig TV matricás HDT4 típusú dekódere (bruttó ára 30.000 Ft) a Media Markt üzleteiben.
6. Trend, hogy 2010. év végére a legolcsóbb MindigTV dekóder egységek bruttó ára 10 ezer forint alatt lesz.
7. A matrica rendszer bevezetésével párhuzamosan a tévékészüléket gyártó partner cégek köre is bővült: a Sony mellett újabban a Panasonic-kal is van már szerződése az AH-nak, a matricás berendezésekre vonatkozóan. Jelenleg már 31 féle integrált tévékészülék és 8 féle dekóder áll rendellkezésre. Az AH tovább folytatja a tévékészülék-gyártókkal a matricás berendezésekre vonatkozó megállapodások megkötésére irányuló tárgyalásokat.
8. Idén az első félévben tervezik az elérhető DVB-t programok számának növelését, új tartalmak (csatornák) bevezetését. Ma még kérdéses, hogy az új tartalmak ingyenesen, vagy fizetős formában lesznek elérhetők.
9. Idén tavasszal országos szervizhálózat indul, amelyet a MindigTV használói vehetnek majd javítás, karbantartás céljából igénybe
10. Bár Fenech nem adott konkrét számszerű tervadatot, kérdésemre hangsúlyozta: 2010 végére robbanásszerű növekedést várnak a MindigTV haszálói körét illetően.
Idén decemberre 94-95%-os lakosság arányos lefedettséget várnak, 2011 végére pedig ugyanez a szám elérheti a 97%-ot.
11. Az előfizetési díj nélkül elérhető HD tartalomra (Téli Olimpia, Labdarúgó VB) fókuszáló kampányok; húsvéti kampány speciális promócióval; hosszabb, tematikus tévészpotok gyártása és sugárzása együttműködésben a Magyar Televízióval található az AH idei kommunikációs kampányterveiben.