Rekordárbevételt jelentett a SAS: nemzetközi pénzügyi adatai szerint tavaly 2,31 milliárd dolláros árbevételt realizált, amely 2008-hoz képest 2,2%-os emelkedést mutat. A SAS tehát a kedvezőtlen gazdasági körülmények ellenére is nyereséges maradt, sőt folytatta megalakulása óta, vagyis 34 éve tartó töretlen növekedési trendjét.
Az amerikai központú, nemzetközi vállalatcsoport árbevételének 23%-át forgatta vissza K+F-be, és a piaci nyomás ellenére sikerült elbocsátások nélkül zárnia a tavalyi évet. A Fortune magazin „100 legjobb munkahely” rangsora élére is a SAS került 2009-ben. A világ legnagyobb árbevételű cégeit tartalmazó, aktuális Fortune Global 500 lista első 100 helyezettjéből 92 felhasználói körébe tartozik, a múlt évben pedig közel ezernégyszáz új ügyfél választotta megoldásait.
A SAS jelentéséből kiolvasható, hogy iparági alkalmazásait tekintve kimagasló növekedési ütemet ért el a banki, a kormányzati, az egészségügyi, a biztosítási és a kiskereskedelmi szektorban.
A teljes árbevételének 42%-át adó pénzügyi szolgáltatók érdeklődését elsősorban az keltette fel, hogy a SAS megoldásaival képessé váltak kezelni az ügyféligények és az üzleti modellek változásait, valamint a felügyeleti szervek szabályozói módosításait. A SAS nemzetközi forgalmának 15%-t kitevő államigazgatási szektor tavaly leginkább a csökkenő adóbevételekre, a szolgáltatási szintek és az átláthatóság kezelésére fókuszált, valamint előtérbe kerültek az adatok csalás-felderítési célú felhasználási lehetőségei is.
A SAS szoftvereinek alkalmazási területeit tekintve elsősorban az analitikai, az ügyfél-intelligencia, az adatintegrációs és a kockázatkezelési eszközök iránt mutatkozott tavaly kiemelkedő kereslet, ugyanakkor földrajzilag a legnagyobb fejlődést a feltörekvő piacokon, így a kelet-európai országokban ért el a vállalat.
„Magyarországon a SAS a korábbi évek tendenciáját folytatta, és ismét forgalomnövekedést realizált” - nyilatkozta Musza István, a SAS Institute magyarországi cégvezetője. „A jövőben arra számítunk, hogy a gazdaság élénkülésével és az árbevételek növekedésével a cégek továbbra is hatékonyságukra összpontosítanak majd és erősítik ügyfélközpontúságukat, valamint folytatják optimalizációs törekvéseik megvalósítását.”