Jóllehet a válság miatt tavaly elmaradtak a jelentős informatikai megrendelések és a nagy pályázatok, a krízis előnyökkel is járt, mivel több vállalat egyértelműen a nehéz gazdasági helyzet miatt fordult a költséghatékonyabb számítástechnikai megoldások felé.
A magyar humáninformatikai piacon működő NEXON 2009-es éves eredményei a recesszió ellenére kis mértékű növekedést mutatnak: a társaság 2009-ben 2,82 milliárd forint bevételt ért el, ami 26 millióval több az egy évvel korábbinál. Emelkedett a nyeresége is, 259 millió forintról 290 millió forintra.
A több mint 3 ezer ügyféllel rendelkező vállalat tapasztalata szerint az elmúlt évben jelentősen nőtt az optimális munkarendek kialakítását segítő munkaidő-nyilvántartó szoftverek iránti igény. Emellett számos vállalat felismerte, hogy a humánügyviteli feladatok kiszervezésével növelheti hatékonyságát, ami nagymértékben hozzájárult a cég outsourcing üzletágának közel 20 százalékos növekedéséhez.
A 235 főt foglalkoztató NEXON a humáninformatikai piac kétharmadát adó kkv szektorban 5 százalékkal növelte az eladott licencek számát.
A vállalat tavaly több mint 50 millió forintos informatikai beruházást hajtott végre, aminek eredményeként növekedett rendszereinek teljesítménye.