Az Apple táblapécéjének januári bemutatója után csaknem megduplázódott azoknak a száma, akiket nem tudott meggyőzni a régóta emlegetett iPad tudása - derül az egyik online áruház felméréséből.
A Retrevo.com még az iPad megjelenése előtt kérdezte meg az eszközzel kapcsolatban ezer vásárlóját. A válaszolók 26 százaléka mondta, hogy hallott már róla, de nem érdekli az Apple hamarosan bemutatásra kerülő kütyüje. A januári bemutató után viszont már 52 százalék mondta azt, hogy az iPad-et nem nekik találták ki - olvasható a The Daily Telegraph brit lap honlapján (www.telegraph.co.uk).
Az iPad biztos vásárlóinak száma a bemutató előtti 3 százalékról 5 százalékra emelkedett, a bizonytalanok száma viszont alig változott: a bejelentést követően 18-ról 19 százalékra emelkedett.
Blogbejegyzések és a számítástechnikai szakportálok szerint igencsak szánalmas, hogy Steve Jobs, az Apple vezére egy olyan eszközt nevezett élete fő művének, ami nem több egy lebutított, de nagyobb iPhone-nál.
A csalódottságnak az adhat okot, hogy a rajongók egy olyan iPad-méretű eszközt vártak, amelyen nemcsak az Apple boltjában megvásárolható, vagy onnan ingyen letölthető programokat, hanem más - a jelenleg kapható laptopokon mát megszokott - alkalmazásokat is futtathatnak majd.
Az eszköz elektronikuskönyv-olvasóként való használatát is sokan kétkedve fogadták, mert a kifejezetten hosszabb írások, könyvek megjelenítésére tervezett olvasók kijelzői mind úgynevezett elektronikus tinta (eInk) technológiával működnek, ami azt jelenti, hogy az olvasók a szemet fárasztó háttérvilágítással rendelkező LCD-kijelző helyett - mint amilyen az iPad-é is - szürke alapon fekete, vibrálás nélküli szöveget látnak.