Ez utóbbiba sorolhatók azok, amelyek a cégnév mellett csupán pár szavas szlogent (esetleg illusztrációt) tartalmaznak, mint például: X az élvonal, Y az új vonal, V a kapcsolat, Z a sávszélesség satöbbi...
A GTS (neve alatt rendszerint megjelenik a "távközlési világcég" jelző) az elmúlt évben a cég három betűjét formázó természeti képekkel (sziklák, növények) operált. Most újítani akart, ám annak túlzottan profán, majdhogynem kezdetleges módja lenne, ha direkt közölnék a reklámmal átvinni kívánt üzenetet: "alternatíva a távközlésben". Ezt vélhetően már tudják a felhasználók, ezért a hirdetésben továbblép a cég, s ahogy Baki György vezérigazgató- helyettes fogalmazott, alternatívát szeretnének kínálni a gondolkodásmódban is.
Az új hirdetési koncepció lényege ezért az, hogy a cég neve mellett minél kevesebb szöveges információt közöljenek, az illusztráció megválasztásában pedig gyökeresen szakítanak a konvencionális sémákkal: nem mutatnak termékfotót, sem kedvesen mosolygó, telefonáló topmodelleket, sem pedig az elektronika absztrakt világára utaló nonfiguratív ábrázolásokat.
Ehelyett a mai magyar fotóművészet remekeiből válogatnak. Ezeknek rendszerint semmi közük a szakmához és a megrendelő céghez, ám az életről szólnak, optimista érzésekről árulkodnak - és gyönyörűek.
Válogatni könnyű volt, hiszen a huszadik századi fényképezés története bővelkedik kiváló magyar fotográfusokban, s Magyarország ma is a világhírű fotóművészek legnagyobb exportőre. Képeik, művészi látásmódjuk újszerűsége, gazdagsága lenyűgöző.
Választani mégis nehéz volt. Akik átnézték a pályázati kiírás (tehát témamegkötés és minden más korlátok) nélküli felhívásra beérkező másfél ezer alkotást, azok bár a GTS szakemberei, ilyen szempontból mégis elsősorban szépre fogékony magánemberek. Döntésük így akár szubjektívnek is mondható, ám ez korántsem baj. Hiszen a fényképekben nem kizárólag képzett művészettörténészek gyönyörködnek, hanem mi mindannyian, az egyéni ízlés és véleményalkotás szabad érzésével.
Végül, a bőség zavarával küszködve, első alkalommal tizenöt képet választottak ki, amelyekkel a következő hetekben mi is találkozhatunk a különböző újságokban megjelenő hirdetéseken. Egyfajta virtuális tárlat ez tehát, hét fotóművész alkotásaiból. A képeket hamarosan albumban is megjelenteti a GTS, illetve ízelítőt láthatunk majd belőlük az Info 2000 kiállításon is.
A kétségkívül újszerű hirdetési megközelítés mellett nem lehet nem észre venni a művészetek támogatásának szándékát. A választás a különböző ágak közül a fotográfiára esett, el- és felismerve annak mai hazai értékeit.
A művészet a szabadságról szól, a művészek nehezen viselik a kötöttségeket. Eifert János, az egyik alkotó társainak nevében is megerősíti ezt: "Nem volt olyan kényszer, hogy kiszolgáljuk a megrendelőt, képeinken nem találni telefont, egyéb távközlési dolgokat, csak a világot adjuk vissza, ahogy mi látjuk. Mi így kommunikálunk a világgal. S mivel a képek nyelvét mindenki érti, azt nem kell lefordítani, így ez a kommunikáció nemzetközi is egyben."
Lám, mégis lehet találni kapcsolódási pontot a fotóművészet és annak legújabb mecénása, a GTS Magyarország filozófiája között.