Nem is új, ráadásul szükségtelen volt a Google Buzz a riválisok szerint

MTI Sajtóadatbank, 2010. február 12. 09:02

A Google Gmail levelezőrendszerének Buzz névre keresztelt közösségiportál-funkciókkal való kiegészítése szükségtelen lépés volt a riválisok, többek között a Microsoft és a Yahoo véleménye szerint.

A Google levelezési rendszerének mintegy 176 millió felhasználója hamarosan a Gmailen belül érheti el a YouTube-ra és a Picasara töltött videókat, képeket, illetve a Facebook és a Twitter szolgáltatásaihoz hasonlóan üzenhet egymásnak, sőt a műholdas navigációs rendszerrel (GPS) rendelkező mobilról bejelentkezve még azt is megtudhatja, hogy éppen honnan írnak kedvenc barátai - olvasható a The Daily Telegraph brit lap honlapján (www.telegraph.co.uk) megjelent beszámolóban.

 "Az elfoglalt emberek nem akarnak még egy közösségi portált" - szögezte le a Microsoft, amely a legnagyobb riválisnak tekintett Facebook résztulajdonosa is egyben.

 "Az emberek az alkalmazások csoportosításával járó kényelmet szeretik, és ezt mi már megcsináltuk. A Hotmail-felhasználók a Microsoft partneri kapcsolatai révén 2008 óta élvezhetik a Flickr, a Facebook, a Twitter és még 75 egyéb alkalmazás jelentette előnyöket" - olvasható a redmondi szoftvercég közleményében.

 

 A Yahoo a Google lépésére mindössze azzal reagált twitteres profiljában, hogy ő már két évvel ezelőtt létrehozta a Yahoo Buzz szolgáltatást, amelyet bárki meglátogathat az eredeti helyén: a http://buzz.yahoo.com címen.

 "Már több mint 200 Yahoo- és más szolgáltatói oldal csatlakozik a Yahoo hírfolyamához, olyanok, mint a Flickr, a Twitter, a YouTube vagy a Yelp" - közölte a sunnyvale-i szolgáltató, hozzátéve, hogy a Facebookhoz illesztett szolgáltatással a Yahoo-n keresztül is elérhetők a közösségi portálon található ismerősök.

 A Google a vádak és kritikák ellenére úgy véli, hogy a Buzz révén a Gmail-felhasználók jobban megérthetik a világháló valós idejű természetét. "Az üzenetek folyama áradattá duzzadt" - mondta Bradley Horowitz, a Google termékfejlesztési igazgatóhelyettese.

 "Ezt a mennyiségű információt, amely a semmitmondó fecsegéstől a fennkölt gondolatokig terjed, egyszerűen már lehetetlen értelmezni. Úgy véljük, hogy ez egy Google méretű probléma" - hangsúlyozta, arra utalva, hogy a mikroblog-szolgáltatások átláthatatlan hírfolyamai helyett a Gmail új rendszerében az ismerősök által legérdekesebbnek tartott információk feljebb kerülnek a hírek tengerében.