Bővült a magyar mobilpiac januárban

MTI Sajtóadatbank, 2010. február 18. 08:25

A mobilpiac 2009-es zsugorodása után ez év januárjában mind a teljes, mind az elmúlt három hónapban forgalmat generáló ügyfelek száma nőtt - közölte  a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerdán az MTI-vel.

Az NHH összegzése szerint a teljes ügyfélszám 42 ezerrel 11 millió 834 ezerre, a forgalmazásban résztvevők száma pedig 19 ezerrel 10 millió 950 ezerre emelkedett.

Január végére a teljes ügyfélszám alapján a 100 főre jutó előfizetések - azaz a hívásfogadásra alkalmas kártyák száma - 118,2-re emelkedett a 2009 végi 117,7-ről. Ez a mutató 2008. decemberében érte el az eddigi csúcsot, akkor 100 főre 121,83 darab hívásfogadásra alkalmas SIM-kártya jutott, majd az érték 2009 novemberének végére 116,65-re csökkent.

A múlt hónapban a teljes ügyfélszám alapján számítva a Vodafone piaci részesedése 22,07 százalékról 22,09 százalékra, a Pannoné pedig 34,52 százalékról 34,68 százalékra emelkedett, míg a T-Mobilé 43,41 százalékról 43,23 százalékra csökkent.

A teljes ügyfélszám január végén 346 ezerrel maradt el a 12 hónappal korábbi szinttől, míg a forgalmazásban résztvevők  azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók, vagy fogadók - száma alig 18 ezerrel.

A forgalmazásban résztvevők száma alapján januárban a Vodafone a decemberi 22,54 százalékról 22,61 százalékra, a Pannon pedig 33,03 százalékról 33,04 százalékra növelte piaci részét, míg a T-Mobile részesedése 44,43 százalékról 44,36 százalékra csökkent - közölte az
NHH.