A Yahoo keresési eredményei között is megjelennek ezentúl a twitteres bejegyzések, az év végéig pedig a mikroblog-szolgáltatásra küldött üzenetek a hírportál más szolgáltatásaiba is beépülnek.
"A Twitterre küldött üzenetek nagyságrendekkel nagyobb felhasználói réteghez juthatnak el a Yahoo-val való együttműködéssel" - mondta Biz Stone, a Twitter társalapítója. A 600 millió felhasználóval rendelkező Yahoo és a napi 50 millió üzenetet továbbító Twitter az együttműködéstől szolgáltatásainak népszerűbbé válását és piaci szerepének megerősítését várja.
A megállapodás üzleti háttereit a Yahoo nem hozta nyilvánosságra. Sajtóértesülések szerint azonban a Microsoft és a Google januárban összesen 25 millió dollárt fizetett azért, hogy a twitteres bejegyzések a keresési eredmények között is megjelenhessenek.
A Facebook közösségi portál sikeréből kiindulva szinte minden nagyobb hírportál és netes levelező rendszert üzemeltető vállalkozás a közösségi funkciók felé kíván bővíteni. A felhasználók számának növeléséért folytatott elszánt küzdelemben viszont előfordul, hogy pont a felhasználók érdekei kerülnek háttérbe. A Google Buzz névre keresztelt új szolgáltatását - amely a tartalommegosztást próbálja egyszerűbbé tenni - személyiségi jogi aggodalmak miatt már a jogvédő szervezetek is vizsgálják.