Anssi Vanjoki, a Nokia marketingért felelős alelnöke a sajtónak nyilatkozva elismerte, hogy a társaság csúcskészüléknek szánt N97-es okostelefonjával „hatalmas csalódást” okozott a felhasználóknak.
Vanjoki az All About Symbian riporterének elmondta, hogy a készülékkel ugyan viszonylag magas eladásokat és nyereséget sikerült elérniük, azonban a felhasználói élmény és minőség terén a telefon igencsak kiábrándítóan szerepelt. Az N97 szoftvere nagyon sok felhasználónál lefagyott, de gondok voltak a web-hozzáféréssel és a hálózati kapcsolódással is. Az azóta kiadott szoftverfrissítésekkel sikerült legalább nagyjából normalizálni a dolgokat. Az eset nem tesz valami jót a Nokia imázsának, amelyet amúgy is igencsak megtépázott a jelentős piacvesztés az okostelefonos szegmensben. Ebben Vanjoki szerint döntő szerepe volt annak, hogy a finn székhelyű mobiltelefon-gyártó túlságosan régóta használja készülékein, és közben folyamatosan javítgatja a mostani Symbian operációs rendszert.
Vanjoki a fenti állításból logikusan levezetve az új, nyílt forráskódú Symbian 3 szoftverben látja a hasonló helyzetek megoldását. Az új Symbian platform a Nokia főmarketinges elmondása szerint jóval inkább felhasználóbarát lesz elődeinél, emellett pedig mentes lesz azoktól a hibáktól, amik megkeserítették sok N97-tulajdonos életét.