A népszerű mikroblog szolgáltatás üzemeltetői új, keresésekhez kapcsolódó reklámok révén próbálnak végre pénzt csinálni a megoldás elsöprő sikeréből a Wall Street Journal (WSJ) szerint.
A neves gazdasági lap úgy tudja, hogy a Twitteren megjelenő reklámok hasonló rendszer alapján működnek majd, mint a Google oldalain futó AdWords. Azaz a felhasználók olyan hirdetésekkel fognak találkozni, amelyek tartalmilag kapcsolódnak ahhoz, hogy milyen tárgyú vagy személyekhez kapcsolódó bejegyzéseket keresnek. Az így megjelenő hirdetések ugyanolyan, maximum 140 karakteres formátumban jelennek majd meg, mint maguk a bejegyzések, és állítólag az adott felhasználó által rendszeresen látogatottak között nem lesznek elhelyezve. A WSJ úgy tudja, hogy a Twitter mindehhez valamilyen meg nem nevezett külsős szoftvert vesz majd igénybe, és egyelőre reklámügynökségeket bíz meg a hirdetéskezeléssel, utóbbi szerepet azonban fokozatosan igyekszik átvenni. A mikroblog szolgáltatást használók jelenleg csak pár soros közvetlen reklámokkal találkoznak, a saját felhasználói oldalakon.
Bár a hírt a Twitter részéről egyelőre nem erősítették meg, a lépés eléggé kézenfekvő, ugyanis az üzemeltetők többször is hangsúlyozták, hogy sem a felhasználóktól, sem pedig a külsős alkalmazásfejlesztőktől nem szándékoznak díjat beszedni. Alex Payne, a Twitter API egyik fejlesztője ugyanakkor saját blogbejegyzésében kilátásba helyezte, hogy a jövőben egy számítógépre telepíthető szoftververziót is megjelentetnek a szolgáltatáshoz, amely a mostaninál jóval több funkciót tartalmaz majd. Ennek részletei egyelőre nem ismertek, ugyanakkor azt lehet tudni, hogy a Twitter munkatársai már használnak belőle egy tesztváltozatot a cégen belül.