Az Apple ma bejelentette, hogy a cég iPad mini tablet készülékei Amerikában április 3-án, míg 9 másik piacon jövő hónap végétől kerülnek forgalomba.
Az Apple hagyományosan nem szívesen tesz forgalmazással kapcsolatos bejelentést a tényleges piaci premier előtt, az iPhone-nal és most az iPad-del azonban kivételt tett. Valószínűleg azért, mert a felfokozott várakozások közepette nem szeretne csalódást okozni azoknak a potenciális vásárlóknak, akik majd csak később juthatnak hozzá a készülékhez. Az áprilisi premier valamivel később lesz, mint az elemzők által korábban jósolt március végi start, de hát egy ennyire várt termék esetében igen fontos, hogy megfelelő méretű raktárkészlet álljon rendelkezésre a piacra dobáskor.
A 9,7 colos érintőképernyővel, 1 GHz-es saját Apple A4 CPU-val, illetve teljes iPhone-kompatibilitással rendelkező mini táblagép induló ára 499 dollár lesz a tengerentúlon, míg a 64 GB-os verzóért 99 dollárt kell majd fizetni. Az Amerikában csak április végén, másutt pedig ki tudja mikor debütáló mobil 3G hálózati kapcsolattal ellátott modellek ára memóriától függően 629 és 829 dollár között lesz. A még áprilisban célba vett piacok között említette az Apple Ausztráliát, Franciaországot, Japánt, Kanadát, Nagy-Britanniát, Németországot, Olaszországot, Spanyolországot és Svájcot. Az európai ajánlott fogyasztói árak egyelőre nem ismertek.
A 3G iPad-et az iPhone-hoz hasonlóan az AT&T forgalmazza majd adatcsomagos előfizetői szerződésekkel az Egyesült Államokban. Európai szolgáltatókról, az árakhoz hasonlóan, egyelőre még nincs információ, azonban nem valószínű, hogy a gyártónak nehéz lesz partnereket találnia a kontinensen. Ebből a szempontból érdekes az osztrák 3 Austria egy hónappal ezelőtti bejelentése. Elemzők szerint legalább 4-5 millió iPad-et fog eladni az Apple csak az első évben.