A Sega és a WebTV

Nyerges Tibor Nyerges Tibor, 2000. április 6. 17:29
A hardverek és az internetes szolgáltatások árai nincsenek kőbe vésve, így nem meglepő, hogy az új igényeknek megfelelően A Microsoft WebTV és a Sega átdolgozták árazási stratégiájukat. (CNet)
A két vállalat teljesen ellentétes irányban mozog. A Sega tegnap bejelentette, hogy visszatérítést nyújt Dreamcast konzolgépe árából a SegaNet internetes szolgáltatásra jelentkezőknek. A Microsoft WebTV ezzel szemben megerősítette, hogy 5 dollárral növelve, 30 dollára emeli szolgáltatása havidíját.

Mindkét lépés reagálás a növekvő internetes piacra, amihez jelentősen hozzájárulnak a WebTV-hez hasonló set-top-boxok, az internetelérést biztosító játékkonzolok, mint a Dreamcast, vagy a többi kéziszámítógép és a más webképes eszközök. Ezen eszközök piaca várhatóan 11 millióról 2004-re 89 millió darabra nő. A hagyományos PC-k magas ára és az általában költséges szerződések megnyitották az utat az alacsonyabb árú internetes eszközöket gyártó cégek előtt, melyek olcsó termékeikkel és szolgáltatásaikkal árasztják el a piacot. A Sega főként a szinte anyagáron kibocsátott játékgép mellé eladott programoktól vár nyereséget, míg a WebTV meglepőbb lépése sokkal inkább a televízióműsorok és nem az internet növekvő szerepére utal.