Előnyben az internet: a televíziós premier előtt bő egy héttel a Facebook közösségi portálon mutat be egy környezetvédelmi témájú dokumentumfilmet április elején a PBS amerikai tévécsatorna.
A közszolgálati adó közleménye szerint ez az első alkalom, hogy a nagy csatornák egyike az interneten sugároz először teljes egészében egy dokumentumfilmet.
A vetítés során a felhasználók rögtön meg is oszthatják véleményüket Marc Samels producerrel. "Ez lehetőség arra, hogy olyan új közönséget érjünk el, amelyet este egyébként nem tudnánk" - mondta a producer a The New York Times című lapnak.
A PBS az április 11-i Facebook-vetítés után nyolc nappal sugározza majd az Earth Days című alkotást. A 102 perces dokumentumfilm az amerikai környezetvédő mozgalom kezdetét mutatja be.
A készítőket nagy izgalomban tartja az internetes vetítés. A televízió Samels szerint olyan, mint egy távoli médium, és "az egész munka eltűnik egy fekete lyukban" - a Facebookon ellenben rögtön reagálnak és értékelnek a nézők.