Nyilvánosan kért elnézést hibás notebookjai miatt kínai vásárlóitól az amerikai Hewlett-Packard, a világ vezető számítógépgyártója. Kínai honlapján ingyenes javítást és a garancia meghosszabbítását ígérte, valamint a már felmerült javítási és szállítási költségek megtérítését is kilátásba helyezte.
A Financial Times múlt heti híre szerint a világ legnagyobb számítógép-piacán 170 vásárló a megfelelő kínai hatóságnál benyújtott közös keresettel akarja kikényszeríteni, hogy a kínai kormány a számítógépek visszahívására bírja rá a HP-t. Ez volt az első alkalom, hogy a HP tömeges tiltakozással szembesül minőségi kifogások miatt. Az állami minőségellenőrző hatóság hétfőn kezdett vizsgálatot az ügyben és a HP ennek nyomán mentegetőzik most.
A kínai fogyasztók azt kifogásolják, hogy a képernyők gyakran nem megfelelően működnek és túlhevülnek azok a notebookok modellek, amelyeket a HP 2007 óta árusít náluk.
A kínai kereset szerint a hibás grafikai kártyák miatt a HP az Egyesült Államokban már meghosszabbította a garanciaidőt, Kínában azonban nem. Ezt a kínai fogyasztók hátrányos megkülönböztetésnek tartják.