Napjainkban a világ 4,6 milliárd mobilelőfizetőjének 72 százaléka előre fizetett szolgáltatásokat használ. Ezen mobilhasználók számára a még nagyobb arányú költés akadálya, hogy nem láthatják az aktuális egyenlegüket. Azonban, ha nyomon követhetik, hogy még mennyit költhetnek, a felhasználók hajlandóak többet áldozni a mobilinternetes és üzenetküldési szolgáltatásokra.
Egyiptomban, ahol az emberek többsége előre fizetett szolgáltatásokat használ, az előfizetők az Ericsson díjszámítási rendszere segítségével követhetik nyomon a költéseiket. Az ország vezető mobilszolgáltatója, a Mobinil modernizálja az országszerte több mint 24 millió előfizetőt kiszolgáló díjszámítási rendszerét. A Mobinil ügyfelei még több előnyt élvezhetnek majd, mivel folyamatosan ellenőrizhetik és rugalmasan alakíthatják az igénybevett különböző szolgáltatásokat. A fogyasztói szegmentáció, valamint a piacra bevezetett különböző promóciós kampányok révén javítja a vállalat marketinglehetőségeit is. Az új rendszer azonnal kiszámít minden tranzakciótípust és az aktuális egyenleghez hozzáférést biztosít a fogyasztó és a mobilszolgáltató számára egyaránt.
Jan Wäreby, az Ericsson alelnöke és a multimédiás üzleti egység vezetője véleménye szerint: „A szolgáltatók számára egyre fontosabbá válik a díjszámítás és a számlázás, melyek összekapcsolásával a szolgáltatók csökkenthetik üzemeltetési költségeiket és egyben sokkal jobb szolgáltatást kínálhatnak. Az Ericsson ezidáig 50 hasonló átállási projektet hajtott végre, ahol a korábbi rendszereket egyetlen platformmal váltotta fel élő hálózatokban. Ezek összetett projektek, mivel a meglévő előfizetőket és szolgáltatásokat zökkenőmentesen kell átvinni egy teljesen új rendszerre.” Világszerte körülbelül 250 szolgáltató használja az Ericsson és az LHS díjszámítási és számlázási megoldásait, amely összességében több mint egy milliárd fogyasztót szolgál ki.