Az Adobe közzétette aktuális pénzügyi eredményeit, melyből kiderül, hogy a cég csökkenő nyereség mellett komoly forgalomnövekedést könyvelhetett el.
A vállalat tavaly ősszel 10%-os leépítést hajtott végre, ám ennek ellenére nem sikerült növelnie a profitját. A szoftverfejlesztő 858.7 millió dolláros árbevételt jelentett a legutolsó három hónapra, ami az előző esztendő ugyanezen időszakához viszonyítva 9.2%-os emelkedést jelent. Mindezek ellenére azonban a profit 156 millióról 127 millióra esett vissza. A csökkenő nyereséget a gazdasági világválsággal és a különböző befektetésekkel, a növekvő forgalmat pedig a piac újjáéledésével, és az üzleti felhasználóréteg optimizmusával magyarázta a vállalat. Az első negyedévben részvényenként 40 cent nyereségre tett szert a vállalat, az elemzők viszont korábban csupán 37 centet prognosztizáltak, tehát a cég túlszárnyalta az előzetes várakozásokat.
A szoftverfejlesztő a következő negyedévben 39-44 centes nyereséggel, és 875-925 millió dolláros árbevétellel számol. Az elemzők ismét túlzásnak tartják a cég derűlátását, és alacsonyabb értékeket jósoltak a következő három hónapra. Az aktuális pénzügyi eredmény hatására tegnap 4%-ot emelkedtek a cég részvényei a New York-i tőzsdén.