Az NVIDIA bemutatta első Fermi GPU architektúrára épülő grafikus kártyáit, amelyek közük a GeForce GT480 a cég belső tesztjei alapján a világ legnagyobb teljesítményű videókártyája.
Miközben az AMD/ATI már hat hónapja forgalmaz olyan kártyákat, amelyek támogatják a DirectX 11-et, az NVIDIA-nak a GT470 és a GT480 lesznek az első ilyen GPU-i. a GT480 nevéhez hűen 480 vizuális jelfeldolgozó magot, emellett pedig 16 geometriai egységet és 4 raszter modult tartalmaz. A kártyák emellett úgy vannak optimalizálva, hogy minden további GPU használata 90 százalékos grafikus teljesítménynövekedést hoz a rendszer számára, vagyis ideális lehet a többkártyás játékközpontú PC-kben való alkalmazásra. A Fermi architektúra alkalmazásával és a DirectX 11, illetve OpenGL 4.0 támogatással mindkét új GPU lehetővé teszi a játékprogramokban, azaz nagy képkocka-szám mellett is az úgynevezett hardveres geometrikus mozaik megjelenítést. A gyártó szerint az új grafikus kártyák ezen kívül valós időben is képesek a játékos karakterek hajának életszerű bemutatására a programokban, illetve kezelik az úgynevezett „fénysugárkövető megvilágítással” előállított mozgóképeket is. Ez utóbbi a többi videójátékos megjelenítési módnál jóval élethűbb képet produkál, ugyanakkor nagyobb a hardverigénye is, ezért eddig jobbára állóképeknél alkalmazták. Említést érdemel még a 3D Vision megoldás, amelynek segítségével két kártya használatával akár 3 képernyőn lehet egyszerre 3D videójátékot játszani, anélkül, hogy észrevehetően romlana a megjelenítés minősége.
Az 500 dollárba kerülő GTX 480 700 MHz-es központi grafikus processzort, valamint 1,5 GB 1,85 GHz-es GDDR5 memóriát tartalmaz és minimum 250 wattos tápegységet igényel. A 360 dollárba kerülő GTX 470 fő lapkája 607 MHz-es, 1,2 GB 1,67 GHz-es GDDR5 memóriával van ellátva és már 215 wattos táppal is „eldöcög”. Az új NVIDIA grafikus kártyák a bejelentéssel egy időben piacra kerültek, de komoly mennyiségben csak április 12-e után lesznek kaphatók a rendszerépítők számára.