A Cnet értesülése szerint az Apple április 7-én iAd néven egy olyan új mobiltelefonos hirdetéskiszolgáló megoldással rukkol elő, amellyel a reklámozók tartózkodási helyükhöz kapcsolódó hirdetésekkel bombázhatják a gyanútlan iPhone-tulajdonosokat.
Az Apple természetesen most sem kommentálta a hírt, amely azonban semmiképpen sem meglepő, miután a cég januárban megvette a Quattro nevű mobilreklámos céget, majd pedig éppen az ilyen alkalmazások fejlesztéséről beszélte le nemrégiben az App Store külső fejlesztőit. Az is teljesen nyilvánvaló, hogy a Google példája nyomán mindenki láthatja, mekkora anyagi lehetőségek vannak az internetes hirdetési piacban. A mobilszféra pedig a jövőben talán még nagyobb reklámhaszonnal kecsegtet, így nem véletlen, hogy a Google erre a területre is kivetette a hálóját az AdMob megvételével.
Érdekes részlet, hogy a Cnet hírforrása szerint az iAd startjára április 7-én kerül majd sor, alig négy nappal a várva várt iPad mini-táblagép premierjét követően. Márpedig az Apple általában ennél igencsak megfontoltabban szokta bemutatni új termékeit, kínosan kerülve, hogy az egyik bemutatása esetleg elhomályosítsa a másikét. Mivel azonban az Apple-ről van szó, a kérdés április 7-e előtt aligha fog tisztázódni.