Az idén már a harmadik (t)elefántnász

, 2000. április 8. 16:41
A CLT-Ufa és a Pearson pénteken bejelentett házassága immár a harmadik abban a sorban, amelyet az AOL nyitott meg a Time Warner bekebelezésével (350 milliárd dolláros fúzió), majd jött a UPC, amely megvette (hárommilliárdért) az SBS tévécsoportot. A luxemburgi és londoni médiavállalkozások fúziója 20 milliárd dolláros üzlet, és ezzel Európa legnagyobb tévés műsorgyártó és -sugárzó birodalma születik meg.
A fúzióban mindkét érdekelt fél tulajdonosa a magyar RTL Klubnak, a CLT Ufa 49, a Pearson 20 százalékban, s mivel a médiatörvény szerint egy külföldi tulajdonos nem birtokolhat nagyobb részesedést 49 százaléknál, az egyesített CLT-Ufa-Pearson feltehetően 20 százalék eladására kényszerül. Az egyesült cégnek 4 milliárd euró az éves forgalma, a műsorjogok a sportközvetítésektől a szórakoztató műsorokig mindenre kiterjednek, az adások 35 országban 150 millió nézőhöz szólnak. A társaságok rádióadókat és internetoldalakat is működtetnek, az utóbbiakból már közel százat (pl. Uproar.com).