Az Apple saját közleménye szerint mintegy 300000 iPad mini-tablet számítógépet értékesített az első napon, amivel a cégnek sikerült felülmúlnia még az iPhone kezdeti sikerét is.
Az Apple április 3-án, szombaton dobta piacra a készüléket Amerikában, és habár a boltok többsége a Húsvét miatt vasárnap és hétfőn zárva tartott, egyes üzletek nyitva voltak, így a teljes ünnepi forgalom még a társaság által közöltet is meghaladhatja. A fenti szám egyébként az előrendeléseket is tartalmazza. Elemzők korábban éppen ez utóbbiak alapján 250 és 350 ezer darab közötti eladásokat prognosztizáltak a nyitó hétvégére. A nagy kérdés nyilvánvalóan az, hogy az iPad hosszú távon is ilyen sikeres marad-e, akárcsak az iPhone, vagy pedig a mostani vevők többsége inkább a megrögzött Apple-rajongók és megszállott kütyü-vásárlók közül került ki, a szélesebb tömegek azonban továbbra is megmaradnak a megszokott noteszgépeknél, netbook-oknál és e-könyvolvasóknál. Jelenleg a Wall Street elemzői azt jósolják, hogy az Apple nagyjából 5 millió iPad-et fog eladni az első évben.
Az Apple a készülék-eladási adatok mellett azt is közölte, hogy az iPad-felhasználók az első nap folyamán mintegy 1 millió alkalmazást töltöttek le az újfajta táblagéphez az App Store-ból, míg az iBookstore-ból hozzá vásárolt elektronikus könyvek száma elérte a 250 ezret. A hírek hatására az Apple, illetve az iPad alkatrész-beszállítók részvényei is drágultak a tőzsdéken.