Mind a hét régióban elindul az on-line, egyablakos önkormányzati közigazgatási szolgáltatások kiépítéséhez szükséges, úgynevezett ASP-központok kiépítése - tudatta a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség közleményben csütörtökön az MTI-vel.
A regionális központok székhelyéül pályázat útján kiválasztott hét város Szeged, Pécs, Debrecen, Miskolc, Székesfehérvár, Érd és Szombathely. Miután a települések uniós támogatással csatlakoznak a jövő év második felére kiépülő ASP-központokhoz, mintegy 250 önkormányzati hatósági eljárás válik elintézhetővé az interneten. E központok kiépítésére és a települési önkormányzatok csatlakozására régiónként 1,5 milliárd forint, nagyobbrészt uniós támogatás fordítható.
A térségi közigazgatási és közszolgáltatási informatikai rendszerek továbbfejlesztését szolgáló program részeként a hét magyarországi régióban először egy-egy olyan önkormányzatot választottak ki, ahol létrejöhet maga a központ, olyan informatikai alkalmazásokkal, mint például a szociális, az adóügyi, a gazdasági, az iratkezelő és a gyámügyi informatikai rendszerek.
A regionális ASP-központok kiépítése várhatóan 2011 második felében fejeződik be, s a települési önkormányzatok ezt követően szintén uniós segítséggel - a település méretétől függően 15-85 millió forintos pályázati támogatással - csatlakozhatnak a rendszerhez.