A szervezetek háromnegyede már használja a közösségi oldalakat, de csak a cégek töredéke szabályozza formálisan a közösségi eszközök üzleti használatát - derül ki a Cisco nemzetközi kutatásából.
A közösségi hálók vállalati használatához megfelelő szabályozás és az IT bevonása szükséges, de a vállalatok közül csupán minden hetedik számolt be arról, hogy formális folyamatokkal szabályozzák a közösségi eszközök üzleti használatát. A Cisco nemzetközi kutatása szerint a közösségi hálózatok mintájára a cégek üzleti szintű együttműködési technológiák bevezetését tervezik, amelyek ugyanolyan egyszerűen használhatók, gyorsak és széles körben elfogadottak, mint a legnépszerűbb közösségi hálók.
A közösségi hálók leginkább a marketing, a kommunikáció, a HR és az ügyfélszolgálat területén váltak a vállalati eszköztár szerves részévé. E területek felelősei úgy látják, előnyös számukra a párbeszédes kommunikáció az egyirányú kommunikációval szemben. A Cisco-kutatás szerint a megkérdezett informatikai döntéshozók és a végfelhasználók 96 százaléka tisztában van vele, hogy az együttműködési technológiák hozzájárulnak a jövőbeli üzleti sikerekhez.
A döntéshozók a felmérés szerint a következő évben növelni fogják az együttműködési és csoportmunka-technológiákra szánt kiadások összegét, a videokonferenciát, a webes konferenciát és az IP-telefóniát említve legfontosabb fejlesztési területként. A döntéshozók 77 százaléka a csoportmunka-eszközökre fordított beruházások növekedésére számít 2010-ben, ezen belül 56 százalékuk tíz százaléknál nagyobb bővüléssel számol világszerte.