A mikroblog-szolgáltató életében is elérkezett az idő, amikor pénzre váltaná felhasználói táborának bővülését, megváltozik a Twitter arculata.
Hamarosan már nem a megszokott arcát mutatja majd a dinamikusan fejlődő szolgáltató. Éppen ez a fejlődés az, ami a változások motorja. Ahogy a közösségi oldalak esetében, vagy éppen a YouTube-nál, amíg a felhasználók boldogan csatlakoznak, és élvezik a szolgáltatást, a tulajdonos egyre nagyobb sávszélesség bérlésből és szerverparkból adódó költségeit szeretné viszontlátni, lehetőleg kamatostul. A legnagyobb gond az, hogy az ingyenes szolgáltatásokhoz szokott felhasználók nem szívesen fizetnek internetes tartalmakért, különösen ha azt önmaguk, vagy éppen ismerőseik hozták létre.
A Twitter most jelentette be, hogy megérett az idő az egyetlen bevált alternatíva, a reklámok bevezetésére. Leginkább a cégek és felhasználók, vásárlók, vagy potenciális vásárlók közti kommunikációra építenének. Már eddig is több vállalat próbálkozott saját képviseletével az oldalon, ám a hozzászólások tengerében elvesznek megnyilvánulásaik. Az első lépés a fizetős felhasználók, jellemzően cégek reakcióinak kiemelése, előtérbe helyezése lesz. Az idén márciusban már 22,3 millió fölötti felhasználói táborral rendelkező oldalon történő reklámok iránt nagy cégek, mint például a Best Buy áruházlánc, a Virgin America, a Starbucks kávézó és a Bravo érdeklődik. Második lépésben elképzelhető egy olyan rendszer, amikor a mások bejegyzései iránti érdeklődésünk alapján kissé direktmarketing jelleggel célzott, igazi hirdetéseket kapunk, és már nem a Twitter folyamába szövik bele a szponzorációt.