Az Opera mobilkészülékekre szánt Mini böngészőjének iPhone változata rendkívül jól teljesített bemutatkozásakor, 1 millió letöltést produkált az első napon.
Sokan szkeptikusan fogadták a hírt, miszerint az Apple hirtelen elérhetővé tette az iPhone készülékekre az Opera Minit, mondván, már épen elég szükséges szoftver érhető el az alkalmazásoknak szánt online boltból. Erre alaposan rácáfolt, hogy a cég rekord letöltést számlált a bemutatkozás utáni napon. A pozitív hírekre számító elemzők már ekkor figyelmeztettek: azzal, hogy a szoftver már iPhone-on és iPod touch-on is futtatható, az eddig sem elhanyagolható 50 milliós felhasználói közösség jelentősen megnövekedhet, hiszen eddig 85 millió érintőkijelzős iPhone-t és iPod touch-ot értékesítettek világszerte. A jelek szerint ez utóbbi forgatókönyv vált valóra, ami jelentős előrelépés az Opera számára. A vállalat nem is a mobil piacon, hanem a „nagy” Operával áll gyengén. Hiába a számos új funkció, és az a tény, hogy ez az egyik legkorábban induló Internet Explorer alternatíva, az asztali gépekre szánt verzió sehogy sem tud erőre kapni. Míg a Firefox jócskán elhúzott, és a földrajzi helytől függően a piac negyedét-felét megszerezte, az egyik legújabb szereplő, a Google Chrome is már 5 százalék körül jár, ezzel pillanatok alatt beérve a neves, de valahogy mégsem népszerű Operát. A Mini azonban nem szenved ilyen betegségektől, az iPhone-ra szánt verzió egyik legfontosabb jellemzője, hogy egy erre kijelölt szerver az oldalakat összetömöríti, és így akár 90 százalékkal kisebb méretű állományokat kell letöltenünk böngészés közben, ami nem csak meggyorsítja a letöltést, de az adatforgalom is visszaesik előfizetésünkben. Nem jelent számára gondot a többlapos böngészés, a Speed Dial (a kedvenc weboldalak gyors elérése), az automatikus szöveg-kiegészítés a címsorban, vagy a könyvjelzők egyszerű kezelése sem.