Minden eddigi rekordot meghaladó látogatottsági szintet értek el az amerikai újságok online kiadásai, jóllehet a napilapok többsége még most sem képes eldönteni, hogy a digitális világban milyen lenne számukra a legmegfelelőbb üzleti modell.
Az újságok honlapjai az év első negyedévében havonta átlagosan 74,4 millió egyéni találatot kaptak - derül ki a Nielsen Online piackutató felméréséből.
A közel kétezer egyesült államokbeli és kanadai sajtóterméket képviselő Amerikai Lapszövetség (NAA) által közölt adatok szerint egyre népszerűbb a netes újságolvasás, és ezt a tényt arra alapozzák, hogy az előző év negyedik negyedében a webes kiadásokra havonta átlagosan 72 millió látogató volt kíváncsi.
A NAA szerint az olvasók összesen 3,2 milliárd oldalt tekintettek meg az első negyedévben, azaz a lapok böngészésével 2,3 milliárd percet töltöttek el.
A hagyományos újságok iránt egyre csökkenő kereslet, a hirdetők elmaradása és az olvasók internetre vándorlása miatt a kiadók is egyre keservesebben keresik annak a módját, hogy a világhálón való megjelenést miként lehetne jövedelmezővé tenni.
Az ingyenes, pusztán hirdetési bevételekből finanszírozott kiadványok mellett egyre több napilap gondolkodik azon, hogy a webes megjelenést is fizetőssé teszi. A The New York Times például jövőre tervezi, hogy az újság korlátozás nélküli online változata csak
pénzért lesz elérhető.