Az idei Sziget fesztivál kiemelt támogatója a Vodafone, ami ebben az esetben a márka imázsának terjesztésénél jóval többet jelent, lesz mobilbelépő, percjegy és úgynevezett expressz kapu is.
A Vodafone és a Sziget között kötött együttműködési megállapodás keretében a mobilszolgáltató a Fesztivál „bemutatja” kategóriájú főszponzora lett. A Vodafone olyan mobilpénztárca (mobil payment), mobilmédia és „gép-gép közötti” (machine to machine) megoldások sorával jelentkezik majd a fesztiválon, amely mind a hazai, mind a külföldi szigetlátogatók számára kényelmesebbé teheti a fesztiválozást.
A Virtuális Szigeten elindul a Vodafone Sziget program mobilinformáció több nyelven. Ugyanakkor számos kifejezetten a Vodafone előfizetőinek kedvező szolgáltatást is napvilágot lát – például mobilon is vásárolhatnak majd napijegyet, vagy akár mobillal is fizethetnek egyes termékekért, elsőként a kávéért. Így például lesz a fesztiválon a parkolási fizetéseknél már közkinccsé vált szisztémához hasonló perc alapú mobilfizetési lehetőség is. Eszerint a látogató, mobiljával aktiválva, majd a végén leállítva a rendszert, a belépéstől a Sziget elhagyásáig fizet, tehát ha csak kedvenc együttesének koncertjére kíváncsi, akár csak arra az időre vált belépőt. És hogy a beengedésnél az esetleges sorbaállás miatt feleslegesen ne ketyegjen az „óra”, a mobilfizetést választók számára a szervezők a gyors bejutás érdekében „expressz” kaput biztosítanak majd. Természetesen a tavaly bevezetett kedvezmények az idén is élnek: a csoportos diákjeggyel akár féláron is jöhetnek a Szigetre diákok, míg a későn befelé induló látogatók este 11 órától fél áron válthatnak majd napijegyet a Sziget fesztiválra.