A Net Applications piackutató legfrissebb adatai szerint most először 60 százalék alá esett vissza a Microsoft Internet Explorer részesedése a nemzetközi böngészőpiacon. Abban a szakértők többsége egyetért, hogy az IE lassú de folyamatos háttérbe szorulásában a legfontosabb szerepet a biztonsági problémák, illetve az újdonságokat kínáló és most már közismert alternatívák megjelenése játszották.
A vállalati felhasználók jó része igen sokáig ragaszkodott az Internet Explorer 6-hoz, elsősorban azért, mert a frissítés a teljes céges rendszerre és szoftverkörnyezetre kihatással van. Az utóbbi időben azonban éppen biztonsági megfontolások miatt egyre többen szánták rá magukat a cserére, ám nem mindenki választotta az Explorer egy újabb verzióját.
A Firefox megjelenése óta folyamatosan növeli piaci részesedését és mostanra majdnem sikerült átlépnie a 25 százalékos határt. A leggyorsabb növekedést a Google Chrome érte el: a böngésző tavaly ilyenkor még csak a számítógépek 1,7 százalékán futott, most viszont már 6,7 százalékon áll. A Safari-t az Apple termékeinek növekvő sikere tolja egyre följebb, így a program jelenleg 4,7 százalékot tudhat magáénak, az Opera pedig részben az Európában a Windows-on nemrég bevezetett szabad böngészőválasztás révén elnyert figyelem miatt szerzett mostanra 2,3 százalékot. A Microsoft persze nem adja föl, így igen sokat vár a hamarosan megjelenő Internet Explorer 9-től, amely a HTML5 protokoll révén feleslegessé teheti a flash-t és sok egyéb hasonló beépülő programot a böngészőn.
Íme a részletes sorrend:
· Internet Explorer – 59,9%
· Firefox – 24,5%
· Chrome – 6,7%
· Safari – 4,7%
· Opera – 2,3%
· Opera Mini – 0,7%
· Netscape – 0,46%
· Mozilla – 0,16%
· Flock – 0,06%
· Lunascape – 0,04%