Egy hiba folytán a többi felhasználót Twitter csatornánk követésére lehetett kényszeríteni, majd a felhasználói profilok megtisztítása során minden korábbi twitteres kapcsoltunkat elveszíthettük.
A kiskaput meglehetősen egyszerűen ki lehetett használni. A módszer mindösszesen annyiban merült ki, hogy az „accept”, vagyis elfogad szót kellett az adott személy neve elé írni, és a rendszer automatikusan hozzáadott az ismerősök listájához. A számítástechnika és a programozás terén teljesen képzetlenek számára is könnyen használható módszer hamar elterjedt a közösségi oldalakon, és kezdett tömegessé válni. Nem csak a személyes világunk megsértéséről van szó, ideális eljárás volt ez a spammerek számára, hogy kéretlen üzeneteiket terjesszék.
Bár a Twitter technikusai hamar észleleték a problémát, annak javítása korántsem volt egyszerű. A legtöbb esetben újra kellett konfigurálni az érintett hozzáféréseket, és ezekben az esetekben úgy tűnt fel oldalunk, mint amelyet egyetlen ismerős sem követ nyomon, tehát gyakorlatilag fölösleges. Szerencsére a hiba nem érintette a külsős, a Twitterre mutató a alkalmazásokat, mint például a Tweetdecket.
A Twitter rendszerét 2006 októberében a San Franciscói Obvious Corp. hozta létre, nyilvánosan 2007-ben robbant be a köztudatba, majd az elmúlt évek során nem kevesebb, mint 100 millió felhasználót mondhat magáénak. A hatalmas felhasználói táborok hordozta veszélyre már régóta figyelmeztetnek a biztonságtechnikai szakértők, egy esetleges hiba ilyen létszámok mellett szinte napok alatt milliókat érinthet, így különös felelősség nehezedik a szolgáltatásokat fenntartó vállalatokra.