Az Ericsson Stockholmban megrendezett tőkepiaci napján az elnök-vezérigazgató Hans Vestberg a távközlési iparágról és az Ericsson helyzetéről tartott összefoglalót.
Többek között elmondta: "Éppen csak elkezdődött az okostelefonok és egyéb mobilkészülékek által kiváltott intenzív növekedés az adatátvitelben. Megjelennek a fogyasztói igényekhez igazított, megváltozott tarifa csomagok és árképzési modellek, különösen a mobil szélessávú szolgáltatások és adathasználat esetében.” Az Ericsson becslései szerint a mobil szélessávú technológia felhasználóinak száma a jelenlegi 400 millióról 2015-re 3,5 milliárdra fog emelkedni.
Vestberg hozzátette: „Az iparágnak ezen alapvető hajtóerői megkövetelik a szolgáltatóktól, hogy a hálózatminőségre és a hatékonyságra összpontosítsanak. A fejlett világban a szolgáltatók modernizálni fogják infrastruktúrájukat, nem csupán a megnövekedett adathasználat iránti igények kielégítése, hanem az energiafogyasztás csökkentése és a frekvencia-kihasználás hatékonyságának növelése érdekében.” Szerinte a szolgáltatók működése egyre összetettebbé válik az egyre fejlettebb és egyre igényesebb fogyasztókért folytatott verseny során.
Vestberg az Ericssonról ezeket mondta: „A hagyományos szegmensekben hosszútávú növekedési lehetőségeket látunk, célunk, hogy tovább erősítsük helyzetünket és továbbra is a piacnál gyorsabb ütemben növekedjünk. A világ népességének kevesebb mint 5% fér hozzá a 21 Mbit/s vagy azt meghaladó sebességű rádióhálózatokhoz, legalább 1,5 millió telepített GSM-rádióbázisállomást kell lecserélni, valamint továbbra is kereslet tapasztalható a szolgáltatások iránt olyan területeken, mint például a tanácsadás, rendszerintegráció és menedzselt szolgáltatások. Becsléseink szerint az általunk megcélozható piac értéke – a vegyes vállalatokat beleértve – 350 milliárd amerikai dollár. Új, megcélozható piacokat látunk. A jelenlegi képességeink lehetővé teszik számunkra, hogy olyan megrendelőket célozzunk meg, akik kívül esnek a távközlési szolgáltatók hagyományos körén, mint például kábel- és TV-társaságok, kormányzatok, egészségügyi, közlekedési és közművállalatok. Ezek azok az iparágak, ahol hatalmas igény van a távközlési megoldások iránt.”
Vestberghez csatlakozott Manoj Kohli, az indiai Bharti Airtel elnök vezérigazgatója is, aki elmondta, a mobilelőfizetések száma csak márciusban 20 millióval nőtt, ezáltal e téren India a világ leggyorsabban növekvő piacává vált. Mats H Olsson, az Ericsson kínai és északkelet-ázsiai vállalatának vezetője, valamint Angel Ruiz, az Ericsson North America vezetője szintén videokapcsolaton keresztül vett részt a rendezvényen. „Kína az elmúlt évben több mint 100 millió új előfizetést hozott és hasonló számokat várunk 2010-re is” – mondta Olsson. „A nem hangátviteli szolgáltatásokból származó jövedelem mostanra a kínai szolgáltatók összes bevételének 30%-át teszi ki. Az idei év egyik legfontosabb területe számunkra a TD-LTE telepítése Kínában az LTE telepítése Japánban és Koreában. Ezen kívül további lehetőségeket látunk arra is, hogy növeljük GSM-lefedettségünket Kínában". "Észak-Amerikában bejelentett minden bejelentett LTE-szerződést elnyertünk és a Nortel felvásárlásával a számunkra korábban elérhetetlen piac 50%-ához férünk hozzá - nyilatkozta Ruiz.