Az Adobe a Flash elfogadtatása érdekében az Apple-nek szóló nyílt levelet adott ki, és ezzel párhuzamosan átfogó reklámkampányba kezdett.
Mint ismeretes, a probléma gyökere onnan ered, hogy az Apple egyes stratégiai fontosságú hordozható eszközeire, mint az iPhone vagy az iPad, nem engedte be a Flash környezetet. Ez a lépés éles vitát váltott ki, és ez nem is véletlen. Egyrészt minden felhasználó érintett, hiszen a Flash alapú tartalmakat nem tudják megtekinteni, másrészt a világháló jövőjét is befolyásoló lépésről van szó. Az Adobe most álláspontja tisztázására nyílt levelet intézett az Apple-hez, és ezt erős reklámkampánnyal támogatta meg, melyben barátságos hangnemet megütve mondja el cseppet sem puhult álláspontját. Ennek egyik része éppen a felhasználók védelmére hivatkozik, és kijelenti, hogy nem tetszik nekik, ha bárkit is megfosztanak a tartalom létrehozásának, vagy élvezésének a lehetőségétől. A cég láthatóan baráti jobbot kínál az Apple-nek, mely azonban ezt nem hajlandó elfogadni, és jó okkal. Válaszában az iPhone és az iPad gyártója kijelenti, hogy ők az új, - egyébként Flash-gyilkosként is emlegetett -HTML5 webszabványt választották, mely nyílt, és az internetes szabványokat felügyelő W3 konzorcium sem véletlenül döntött ennek támogatása mellett, szerintük ez a jövő.
Felmerül tehát a kérdés, hogy a cseppet sem közeledő álláspontok közepette kinek is van igaza? A válasz könnyű, mégis kissé árnyalt: vélhetően egyiküknek sem. Tény, hogy az Adobe nem szeretetszolgálat, hogy a semmiért öljön dollármilliókat a Flash fejlesztésébe, és ezt a pénzt nyílván szeretné is viszontlátni. Nekik létkérdés az iPhone és az iPad megszerzése, hiszen a szoftverkörnyezet lassú kiszorulásának kezdőpontja lehet a mostani elutasítás. Ahogy levelükben kifejtik, a webhozzáféréssel rendelkező eszközök értékesítése során már kevesebb a PC, mint a hordozható eszköz. Ugyanakkor az szabad szoftverek hős lovagjaként feltűnő Apple is féligazságokat hangoztat. A vállalat valóban egy nyílt platformot választott a HTML5-el, de ezzel tulajdonképpen nem tett mást, mint nem hagyta lazulni a szorítást eszközei szoftveres ellenőrzése felett. Aligha kell bemutatni az iTunes-t, mely kiváló példája annak, hogyan lehet áttételesen cenzúrázni a tartalmakat, és egyetlen értékesítési csatornába terelni a felhasználókat, ha akarják, ha nem. A Flash kizárása ebből a szempontból egyszerűen egy „nem engedjük be a az ellenséget a házba” jellegű stratégiai lépés lehet. A vita gyors lezárása ma nem tűnik valószínűnek, hiszen az Adobe egyszerűen nem hátrálhat meg, az Apple pedig vélhetően nem szeretné a farkast a fejőstehén közelébe engedni.