Nem sokkal ötödik születésnapja után a YouTube internetes videomegosztó oldal napi forgalma átlépte a 2 milliárd megtekintést. Ez közel kétszerese a három legnagyobb amerikai televízióhálózat főműsoridőbeli nézettségének.
A Google bejelentette, hogy naponta több mint kétmilliárd videót néznek meg világszerte a cég tulajdonába tartozó YouTube videómegosztó portálon. A fenti mennyiség persze a megtekintésekre értendő, azaz természetesen tartalmazza ugyanannak a videónak többszöri letöltését is, ám így is lenyűgöző adat, hogy ez a szám közel a duplája annak, ahányan a három legnagyobb amerikai országos tv-csatorna valamelyikét nézik egy nap. Chad Hurley társalapító a BBC-nek azt nyilatkozta, hogy ez az eredmény mindenképpen mérföldkőnek tekinthető a szolgáltatás történetében, amelyet 2006 végén 1,65 milliárd dollárért vásárolt meg a Google. A portál végre kezdi behozni a ráfordított összegeket, tavaly például megháromszorozódtak az oldalról származó reklámbevételek. Ebben fontos szerepe volt annak, hogy a Google szigorúan kigyomlálja az oldalról az illegális tartalmakat, így elkezdett nőni a reklámozókat vonzó tartalomszolgáltatók bizalma is a YouTube iránt. Hurley szerint ugyanakkor a szolgáltatás még mindig csak gyerekcipőben jár ahhoz képest, amilyen lehetőségek rejlenek benne a jövőre nézve. Kiemelte, hogy a felhasználók még mindig csupán napi átlag 15 percet néznek videókat az oldalon, miközben órákat töltenek el a tévé előtt ülve.
A világ legnépszerűbb videomegosztó oldala április 23-án ünnepelte ötéves születésnapját, mert a néhány hónappal korábban bejegyzett portálra ekkor került fel az első videó. A 19 másodperces felvételen Jawed Karim, a YouTube társalapítója a San Diego-i állatkertben mond magvas dolgokat a mögötte látható elefántról, illetve az elefántokról általában (http://www.youtube.com/watch?v=jNQXAC9IVRw).