Biztonságos, kiszámítható környezet és a fogyasztók szempontjainak figyelembe vétele szükséges a digitális átálláshoz - mondta Rozgonyi Krisztina, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) elnöke a Média Hungary konferencián kedden Balatonfüreden. A találkozón a magyarországi tartalomterjesztők vitatták meg az átállásban rejlő lehetőségeket és a rájuk háruló felelősséget.
Magyarország Európa középmezőnyében van digitális átállásban - mondta az NHH elnöke, kiemelve, hogy közeli a 2011. december 31-i dátum, amikor az analóg televíziós adást meg kell szüntetni. Az NHH az analóg adást folyamatosan kapcsolja le - tette hozzá.
A fokozatosságra azért van szükség, mert jelenleg Magyarországon mintegy 800-820 ezer háztartásban, vagyis a magyar háztartások hozzávetőleg egyötödében elsődleges a szoba- vagy a tetőantennás földfelszíni vételi mód. Az NHH-nak 2010 nyarától kell együttműködnie a kereskedelmi televíziókkal a digitális átállásban. Magyarországon az utóbbi években felgyorsult a háztartások digitalizációja, egyre többen veszik a digitálisan sugárzott televíziós jeleket.
Jean-Francois Fenech, az Antenna Hungária vezérigazgatója elmondta: a digitális átállás kulcsa a több tartalom jobb minőségben való elérése, hiszen a műsorokat ezen a platformon már HD minőségben érhetik el a fogyasztók.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója arról szólt a pódiumbeszélgetésen, hogy állami szabályozás szükséges a hamarosan felszabaduló frekvenciákra. Mint mondta, a digitális átállás nyomán használaton kívül kerülő frekvenciák nagyon értékesek, mert azokat majd az infokommunikációs piac tudja hasznosítani, például a vezeték nélküli szolgáltatásokra.
A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a digitális átállásról folyamatosan tájékoztatni kell a fogyasztóközönséget.
A médiatalálkozó első napján az internet tartalomszabályozásával, a televíziók médiapiacon betöltött helyzetével, a közszolgálati médiumok szerkezetének, finanszírozásának átalakításával és a digitális átállással foglalkoztak a Média Hungary vendégei. A résztvevők külön szekcióban, külföldi előadók közreműködésével vitatták meg a közösségi média által támasztott új kihívásokat és a benne rejlő lehetőségeket.