A közösségi oldal alapítója nyilvánosan is visszavonulót fújt, megígérte, hogy mihamarább leegyszerűsítik az adatkezelést, így próbálva elejét venni a május 31-re meghirdetett tömeges leiratkozásnak az oldalról.
A népszerű közösségi oldal alapítója, Mark Zuckerberg elismerte, hogy célt tévesztettek több lépésben bevezetett újfajta adatkezelési rendszerükkel. A Facebook egyre átláthatatlanabb rendszerében igencsak résen kell lennünk, ha nem szeretnénk illetéktelenek számára kiszolgáltatni adatainkat. Valójában be lehet állítani a tiltást, ám az erre szolgáló felület nem adja magát, és elég egy kis figyelmetlenség adataink nyilvánossá tételéhez.
Az elégedetlenkedők csoportba szerveződtek, és az oldalról való távozásra készülnek, méghozzá egy meghatározott napon, május 31.-én, egyszerre. A riválisok közben próbálják kihasználni a helyzetet, a nagy előd MySpace például bejelentette, hogy nagyon leegyszerűsítik és könnyen áttekinthetővé teszik saját adatkezelési rendszerüket. De nem csak a lassan a Facebook mögött második helyre visszacsúszott MySpace gondolkodik ilyesmiben, egymást érik a riválisok hasonló bejelentései. A Facebook ugyanis időközben hatalmas, több százmilliós felhasználói táborral rendelkező falattá duzzadt fel, és a friss felmérések szerint a fiatal nők idejének igen nagy részét teszi ki az oldalon töltött idő.
Zuckerberg bejelentése tehát felfogható meghátrálásként, az eddig a saját elképzelését magyarázó oldal vezetője nem nagyon tehetett mást, mint engedett a nyomásnak. Az alapító nem nevezett meg konkrét időpontot, megfogalmazása szerint „amilyen hamar csak lehet” bevezetik az egy lépésben végrehajtható egyszerű megoldást. Így kérdéses, hogy az egy hét múlva esedékes május 31. elérhető cél lehet-e, ám mindenesetre nyugtatólag hathat a dühös felhasználók irányába.