Ha Nikon DSLR fényképezőgépről videófájlokat importálunk az Apple Final Cut Pro programba, akkor át kell alakítani a fájlokat egy másik formátumba, mivel az eredeti formátumot a Final Cut Pro jelenleg nem támogatja, ennek mikéntjéről szól a Nikon összeállítása.
Ha támogatott formátumba való átalakítás nélkül importálja a DSLR videófájlokat a Final Cut Pro programba, akkor piros sáv lesz látható az idővonalba tartozó klipeken. A piros sáv azt jelenti, hogy a klipet renderelni kell a RealTime programban való lejátszás előtt. Az újrakódolás (a kódolt fájlok átalakítása egy szerkesztésre alkalmas formátumba) lehetővé teszi, hogy a Nikon fájlt a Final Cut Pro saját formátumában szerkeszthesse. A fájlok renderelését lehetőség szerint el kell kerülni, mert növeli a szerkesztéshez szükséges időt, és további helyet foglal el a merevlemezen. A Compressor segítségével átalakított fájlok megjelenítése is szebb, mintha a Final Cut Pro programban renderelte volna őket. A Final Cut Pro idővonalában megjelenő piros sáv a renderelés szükségességét jelzi.
A Compressor 3.5 szoftver a Final Cut Pro 7 tartozéka, ezt a programot ajánlja japán gyártók a Nikon DSLR videófájlok átkódolásához. A Compressor használatának előnye, hogy támogatja a kötegelt feldolgozást is. A Compressor korábbi verziói nem rendelkeznek azokkal a kódolási opciókkal, mint a 3.5 verzió (pl. az Apple ProRes (LT) kodek), bár más megoldások ott is elképzelhetők. A javasolt munkafolyamat tartalmazza egy Compressor Droplet letöltését is. A Droplet automatizált Compressor-beállítás, amely a Final Cut Pro által felismert formátumúra konvertálja a fájlokat. Készítettünk egy Dropletet, amely az Apple ProRes 422 (LT) kodek szerint kódolja át a videófájlokat. E kodek előnye, hogy alacsony bitráta mellett is jó minőséget ér el. Más Apple ProRes kodekek is használhatók, pl. a ProRes 422 (HQ) High Quality vagy a ProRes 4444, amely Alfa csatornát is tartalmaz kompozitok készítéséhez. E két opció kiemelkedő minőséget biztosít, ugyanakkor az átalakított fájlok mérete lényegesen nagyobb lesz, mint a ProRes 422 (LT) kodekkel készített fájloké. A ProRes kodekek mind köztes kodekek, tehát anyagok szerkesztésére, nem pedig végleges elkészítésére alkalmasak. Ahhoz a fájlt másik formátumba kell exportálni (pl. H.264, Blu-ray, DVD stb.).
Videófájlok átalakítása szerkesztéshez: munkafolyamat a Final Cut Pro 7 programban:
1. Kattintson erre a címre, és töltse le a .dmg fájlt a számítógép asztalára. Ez a fájl kompatibilis a Compressor 3.5 programmal, amely programra szükség van a leírt munkafolyamathoz.
2. Kattintson duplán a Nikon2ProRes422LT.dmg fájlra annak megnyitásához, majd kattintson duplán a Droplet fájlra. Ekkor párbeszédpanel jelenik meg.
3. Húzza a videoklipeket a forrásablakba.
4. Válassza ki az átalakított fájlok célhelyét (alapértelmezésben ez ugyanaz, mint a forrásfájl helye).
5. Kattintson a Submit (Küldés) lehetőségre, ekkor a program megkérdi, hogy le akarja-e cserélni a meglévő fájlt. Válassza a „Do not replace” (Ne cserélje le) beállítást.
6. Igény szerint nevezze át a fájlokat, majd kattintson a Submit (Küldés) lehetőségre az új fájlok létrehozásához.
7. Most megnyithatja a Final Cut Pro 7 szoftvert. Azt javasoljuk, hogy az új projekt létrehozásánál a következő beállításokat válassza ki a Final Cut Pro programban.
8. Az Apple ProRes 422 (LT) formátumúra átalakított Nikon fájlok most már importálhatók a Final Cut Pro 7 programba, és ott szerkeszthetők.
Másik megoldásként létrehozhatja a saját Dropletjét. A művelettel kapcsolatos részletes tájékoztatást az Apple terméktámogatás webhelyén találja, kattintson ide.