Az egyik legizgalmasabb beszámoló a közelmúltban újabb összevonási procedúrán átesett ÁPTF-nél folyó iratkezelési projektről szóló előadás volt, ezen csaknem minden, a projektben érintett szereplő - a megrendelő és a két szállító, a Debis és a Mikropo - megszólalt, bemutatva a már ismert körülmények ellenére is az induláskor meghatározott ütemben folyó munkák során eddig elért eredményeket. A korábbi összevonások után megmaradt különböző, így az iratok közös kezelését és átláthatóságát nehezítő két iktató és iratkezelő rendszer lecserélésére tavaly ősszel kiírt pályázatban meghatározott feladatokat teljesítő Debis-Mikropo konzorcium utóbbi tagja elsősorban a hardveroldali feltételeket volt hivatott biztosítani, a felmérést s az ezt követő szoftverfejlesztéseket és testre szabásokat (PCDOCS) a Debis végzi.
A projekt ma már, a megrendelő munkatársaival való szoros együttműködésben, túljutott a "pilotfázison", jelenleg az 50 felhasználóra kiterjesztett rollout folyik, s ennek sikeres befejeztével a ma már - az újabb összevonások után - 400 főnyi felhasználóra is kiterjesztik a rendszerhasználatot.
A három szekció közül az első az idehaza (is) oly sokat hangoztatott, de projektszintig még ritkán eljutott e-businessről szólt - mely témában a cég ágazatvezetője, Szebeni Márton tartott előadást -, valamint annak speciális alkalmazási területéről, az e-SAP-ről, ami érthető, hiszen épp tavaly erősödött a Debis SAP-üzletága. Szebeni először - különböző felmérésekre hivatkozva - a cégeknél az internet által kikényszerített kapkodás negatív hatásairól, az internetes megjelenésükkel elégedetlen, de az internetes fejlesztésekbe invesztálni nem óhajtó, azok üzleti értékét még alábecsülő vállalatokról és a neten vásárolók panaszairól beszélt. Az ezekre való orvosságkeresés fázisában, az amerikai Forrester 93 USA-nagyvállalatnál végzett felméréseire hivatkozva, eljutott a saját fejlesztést háttérbe szorító kész megoldások és ezzel párhuzamban a standardizáció jelentőségéhez, majd az utóbbival megvalósítható projektek menetének, valamint a Debis e-commerce megoldásportfóliójának ismertetésével zárta mondandóját.
Az informatikai outsourcing nehezen találja meg helyét Magyarországon, pedig a nagyvállalatok vagy az államigazgatás esetében (ez utóbbinál különösen a munkaerőgondok miatt) levenné a menedzsment válláról a vele való bíbelődés terhét, s az így a már valódi "termelőeszközzé" vált informatika szinte észrevétlen háttértámogatását élvezve valóban csak az alaptevékenységre koncentrálhatna. Mindezt épp a Debis példája bizonyítja, amely egy autókonszern belső informatikai nagyüzeméből nőtte ki magát előbb informatikai outsource-, majd rendszerintegrációs céggé. Az előadások az ellenállás leküzdéséhez szolgáltak mankóként, ismertetve a sikeres outsourcing feltételeit, a projektek lehetséges menetét, különösen nagy súlyt helyezve maga az IT, valamint a cégek adataival kapcsolatos, az IT-outsourcing - a jogi kérdések mellett - egyik sarkalatos pontjaként ismert biztonsági kérdéseikre, ezen belül például a CA Unicenter TNG rendszerfelügyeleti alkalmazás fentieket garantáló tulajdonságainak ismertetésére. A szekciót a Debis - outsourcing-tevékenységet is támogató - nemzetközi informatikai hálózatát és a hazai vonatkozású nemzetközi outsourcing-projektjei közül kettőt, a Schöllerét és a Temicét bemutató előadás zárta.
A projektmenedzsment tematikájában folyó előadások egyikével, az ÁPTF archiválási projektjével indítottuk összeállításunkat. A két további előadás az SAP témakörét érintette. Egyikük a korábbi tulajdonosnál, a DaimlerChryslernél lezajlott SAP-migrációs projekt tapasztalatait ismertette, a másik pedig a Kisalföld Volán Rt.-nél történt sikeres SAP-bevezetésről szólt, kiemelve a siker szempontjából rendkívül fontos emberi tényezők és a felhasználóoldali elkötelezettség szerepét. Ez utóbbi esetében többek között a BKV Rt.-nél hasonló témában szerzett tapasztalatai miatt lehetett a Debis "főszereplő", az SAP-hoz pedig, többek között az üzleti folyamatok széles lefedése, a külső rendszerek kapcsolódási lehetőségei és a hatékony költséggazdálkodáshoz biztosított controllingrendszere miatt ragaszkodott a Kisalföld Volán.
A rendezvényt a Debis IT Services International Business Sector (IBS) SAP Service-től érkezett Gerhard Mangold e-businessről szóló előadása zárta, amelyben a cégeket ma jellemző állapotból az e-businessig vezető hat lépcsőfokról és az SAP e-businessben betöltött szerepéről beszélt.