A Cisco felmérése szerint az internet-generáció a video- és a virtuális, közösség-alapú pénzügyi tanácsadást részesíti előnyben.
Mobiltelefonon vagy videokommunikációs eszközökön keresztül szeretne pénzügyi tanácsokat kapni az úgynevezett internetes generáció, vagyis a fiatalok és a középkorúak. A 60-es évek előtt született generációk körében tapasztalt alig egyharmados arányhoz képest az internet-generáció tagjainak több mint fele rendelkezik videokamerával. Ennek a korosztálynak mintegy ötöde naponta többször is ellátogat a YouTube-ra, s az már nem is meglepő, hogy 97 százalékuk használ mobiltelefont.
A Cisco felmérése szerint az internet-generáció a video- és a virtuális, közösség-alapú pénzügyi tanácsadást részesíti előnyben. Az 1960 előtt született generációk körében mért 17 százalékkal szemben a gyakran internetező fogyasztók közel 40 százaléka jelezte, hogy érdekli a hirdetőkkel folytatott videokommunikáció lehetősége. Az ehhez a korosztályokhoz tartozók 40 százaléka használ valamilyen – elsősorban a bankok által kínált – web-alapú alkalmazást arra, hogy felügyelje a kiadásait, csökkentse az adósságait, illetve maximalizálja hosszú távú megtakarításait.
Mindebből a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy az internetes generáció igényei jelentős hatással lesznek a banki szolgáltatások jövőbeni alakulására, s ez akár újabb bevételi forrásokat is generálhat a pénzintézeteknek.