Árvíz idején segélyvonalak indulásáról szólnak a távközlés hírei. A nemes kezdeményezés egyben rávilágít a mobiltechnológia egyik eddigi még kevésbé felismert és kihasznált lehetőségére, arra, hogy a különböző adományok közvetítésének kiváló közege lehet.
Az Egyesült Államokban az emlékezetes Katrina hurrikán idején, 2001-ben még csak 400 ezer dollár adomány érkezett mobilon, ám az idei haiti földrengés után már 25 millió jótékonysági dollár útvonalát egyengette a technológia.
Nem lehet véletlen, hogy a világ legnagyobb civil természetvédelmi szervezete is regionális mobil stratégia kidolgozásán munkálkodik. Csáki Roland, a WWF magyarországi képviselője nemrégiben egy szakmai rendezvényen három okkal magyarázta, hogy miért pont a mobilon érdemes fejleszteni. Egyrészt ez az egyetlen, adománygyűjtésre még ki nem aknázott kommunikációs eszköz, másrészt – az előrejelzések szerint – mindent, amit ma számítógépen teszünk, azt öt év múlva mobilon fogjuk csinálni, harmadrészt pedig a világ számos fejlődő piacán már ma is az internetet eleve a mobiltelefonnal azonosítják.
A természetvédelem szimpatizánsainak és támogatóinak eléréséhez számos területen alkalmazható a mobiltechnológia, a toborzó SMS-től, a telemarketingen át akár a bankkártyás fizetésig.
A magyar szakember három, különböző országból vett példával világított rá a lehetőségekre. Ausztriában az ügyfél üres SMS-t küldhetett, melyre a WWF munkatársai visszahívták. 729 beérkezett SMS-nél a sikeres visszahívások aránya közel 90 százalékos volt, s végül 320 (44%) tényleges adományozót értek így el. Lengyelországban az adó 1%-ának felajánlását kérték, és már a kampányban is felhasználták az SMS-t. Végül 23 ezer beérkező SMS-ező közül 11 ezren támogatták ily módon a szervezet céljait.A magyarországi példa: Panda Örökbefogadás Mobiltelefonon. Ez esetben a telefonszámlán lehet rendszeresen (a lemondásig) befizetni az „örökbefogadási díjat”, havi 800 forintot. Ösztönzésként vadállatos képet és csengőhangot tölthet le ingyen a támogató.