Egyre kevésbé indokolt a szinte már kezünkhöz nőtt kütyüt mobiltelefonnak nevezni. Az Egyesült Államokban az embereknek már csak alig harmada (32%-a) használja kizárólag beszélgetésre a készülékét. Az Európai Unió öt legerősebb országában ez az arány még árulkodóbb, ott már csak 13 százalék számára „telefon” a mobil. Tavaly az USA-ban 9%-kal csökkent azok száma, akik csak beszélgetnek a mobiljukon, az EU említett országaiban 15%-kal.
A mobilpiaci trendek sorában Alistair Hill, a comScore cég vezető elemzője az internethasználat alakulását is vizsgálta. Európában Anglia, Franciaország, Németország, Olaszország és Spanyolország tapasztalatait hasonlították össze az Egyesült Államokéval. A tengerentúlon a mobil háromféle lehetséges használati módja, vagyis a beszélgetés, az SMS, valamint a média (azaz internetezés, letöltések) nagyjából egyenlő arányban oszlik meg (32-31-37%). Európa a mobilmédia használatában együtt jár az amerikaiakkal (szintén 32%), ugyanakkor ideát – a beszélgetés rovására – igen erős, 55%-os az SMS aránya. A mobilmédia használatában azonban hamarosan megelőzhetjük az USA-t, a felhasználók száma ott évente 8, míg az EU5 országokban 19%-kal gyarapodik.
A mobilinternet folyamatosan növekvő népszerűsége ellenére az asztali PC még mindig fölényesen vezet. Míg a világhálóra hagyományos módon, vezetékkel csatlakozók átlagosan havi 30 órát töltenek a monitor előtt, addig a mobilon internetezők ennek csupán tizedét, azaz 3 órát (a Symbian használói 7 órát, az androidosok közel 10 órát). Ugyanakkor például a Facebook népszerűbb a mobilosok körében. Ők naponta 45 percet töltenek el itt, és havonta átlagosan 43 alkalommal keresik fel az oldalait, szemben a PC-sek napi 32 percével és havi 35 látogatásával.