Elsőként vezeti be a magyar piacon a mobil eszközmenedzsment (Mobile Device Management - MDM) szolgáltatást a Magyar Telekom. Ez a megoldás az okostelefonok és a rajtuk tárolt információk, alkalmazások, illetve a kommunikációs folyamatok védelmét, flottában történő menedzselését öleli fel.
A szolgáltatás bármely mobiloperátor hálózatában üzemeltetett, internet-előfizetéssel rendelkező mobilkészüléken igénybe vehető, amennyiben a készüléken futó operációs rendszer támogatja az MDM mobilkliens futtatását. Az MDM alkalmazással az operátor vagy az adott cég informatikai szakembere távolról alkalmazásokat tölthet fel, frissítéseket küldhet a cég mobileszközeire, kijavíthatja a készülékeken előforduló hibákat, zárolhatja vagy éppen törölheti a készülékeken található kritikus információkat, távoli adatmentéseket kezdeményezhet, illetve a készülék elvesztése vagy adatvesztés esetén visszatöltheti a felhasználó készülékére a központilag korábban lementett adatokat. Ezeknek a folyamatoknak egy részét a rendszer automatikusan is elvégezheti. Az MDM támogatásával a mobileszközök üzemeltetésére és felhasználására vonatkozó naprakész riportok is lekérhetők. Mindezeket az aktivitásokat a rendszer kezelője biztonságosan, távolról, VPN-kapcsolaton, a mobilhálózaton keresztül teheti meg, így az alkalmazottaknak a mobileszközökkel személyesen nem kell a vállalat vagy a T-Systems helpdeskjét felkeresniük. Az MDM megoldás csökkenti a készülékproblémából adódó szolgáltatáskiesés időtartamát, mérsékli az üzemeltetési költségeket, illetve javítja a cég működésének hatékonyságát.
A közeljövőben az adat – a hang – a videó, illetve a vezetékes és mobilkommunikáció kölcsönösen átjárhatóvá, azaz bármilyen végkészülékről elérhetővé válik. Az üzleti sikeresség kulcstényezője a megfelelő információ adott helyen és időben történő gyors elérése. A széles körben elterjedt, vezeték nélküli internet-hozzáférést biztosító eszközök pl. okostelefonok és az elérhető mobiltechnológiák (EDGE, 3G/HSDPA) már most is lehetővé teszik az újabb és újabb vállalati mobilalkalmazások felhasználását, mint például az e-mail- és naptár-szinkronizációt, az intranet-hozzáférést, az aktuális árlisták lekérését, a pénzügyi tranzakciók és egyéb alkalmazások támogatását.
Ezek az információk attól függetlenül fontosak, hogy a felhasználó a vállalat vezetékes infrastruktúrájához kapcsolódik-e a laptopjával, vagy éppen egy külső helyszínen tartózkodik az okostelefon-készülékével. Ezeknek a megoldásoknak az elterjedése újabb feladatok elé állítják az IT-üzemeltetőket a biztonság és az eszközmenedzsment terén. A vállalati alkalmazások mobil felhasználása során ugyanis - az adatok szinkronizálásával, távoli hozzáférésével - a vállalat számára kritikus információk is kikerülhetnek az alkalmazottak mobileszközeire, amelyek veszélyeztetettsége nagyobb, mint az irodai környezetben használt eszközöké. Ezen kívül a mobil alkalmazások sokkal heterogénabb platformokon futnak (pl. különböző operációs rendszerek: Symbian, Windows Mobile, Android, iPhone, Palm OS), mint a desktop-, illetve laptopeszközökön futó alkalmazások, amelyek szintén növelik a megoldandó feladat komplexitását.