Egyszerű, mindenki számára elérhető internetes számlázást fejlesztett ki az Infotéka. Az eKalmárral gyors és olcsó a bizonylatok kiállítása, a megoldás ráadásul az adóhatóság állásfoglalása szerint is szabályos.
Elektronikus aláírás alkalmazásával már korábban is megoldható volt, hogy a vállalkozások papír használata nélkül állítsanak ki szabályos számlákat. Ez a technológia ugyan gyorsan és megbízhatóan juttatja célba a bizonylatokat, de mivel bevezetése viszonylag költséges, nem terjedt el széles körben.
Az eKalmár internetes számlázóprogramot kifejlesztő Infotéka most olyan megoldást dolgozott ki, melynek segítségével a cégek elektronikus úton, költséghatékonyan tudják a számlákat a vevőikhez eljuttatni. "Szoftverünk lehetővé teszi az úgynevezett távnyomtatást. Ha valaki az eKalmár rendszerben állít ki egy számlát, akkor vevője egy e-mailt kap, melyben szerepel a bizonylat linkje. Erre kattintva az ügyfél saját maga tudja kinyomtatni a számla eredeti példányát, ami megfelel a hatályos jogszabályoknak" - mondja Laczkó János, az Infotéka ügyvezetője.
Az eKalmár számlázórendszert használhatják egyéni vállalkozók, kisvállalatok, de közép- és nagyvállalatok is. A megoldás lehetővé teszi, hogy a kiállított bizonylatokat azonnal eljuttassák vevőik számára, megspórolják a nyomtatási költségeket és kikerüljék a postai utat. "Egy számla hagyományos, postai úton történő feladása akár több száz forintba is kerülhet. Az elektronikus aláírás alkalmazásával ez a költség körülbelül ötven forintra szorítható le, míg az eKalmárban bemutatott távnyomtatással nulla forintra" - emeli ki Laczkó János. A megoldás ráadásul egyszerűbb, mint az elektronikus aláírás, mivel nincs szükség digitális archiváló rendszer kiépítésére, hanem ugyanúgy papírszámlák kerülnek archiválásra és könyvelésre, mint a hagyományos számlázás esetében.
Biztonságosabb, mint a hagyományos
Az Infotéka 2009 szeptembere óta fejleszti az eKalmár rendszert. A távnyomtatás az APEH állásfoglalása alapján idén márciusban vált az alkalmazás részévé. Mivel az eKalmár a hagyományos számlázó programoktól eltérően az interneten keresztül, az Infotéka szerverein működik, a kiállított bizonylatok mennyiségétől függően a rendszer használata már negyedévenként 1 500 forinttól elérhető. Emellett az eKalmár felhasználóinak adatvesztéstől sem kell tartaniuk. "Egy kisvállalkozás esetében megszokott, hogy a számlázó programot egy asztali számítógépen, esetleg notebookon futtatják. Így egy hardverhiba, vagy a notebook elvesztése azzal jár, hogy megsérülhet vagy eltűnhet a bizonylatokat tároló adatbázis" - figyelmeztet az Infotéka ügyvezetője.
Az interneten keresztül elérhető eKalmár viszont a legnagyobb biztonságot nyújtó szervereken fut, így semmilyen adatvesztés nem fordulhat elő. A felhasználók bármilyen internetkapcsolattal rendelkező számítógépről, vagy akár egy netbookról is beléphetnek a rendszerbe, majd kiállíthatják a számláikat. Az illetéktelen felhasználást SSL titkosítás és SMS azonosítás zárja ki, a eKalmár használatához mindössze egy böngésző szükséges. "Olyan számlázó rendszert készítettünk, amelynek segítségével a cégek megspórolhatják a postaköltségeket, és gyorsan, biztonságosan el tudják juttatni vevőikhez a kiállított bizonylatokat" - emeli ki Laczkó János, aki szerint fontos információ, hogy bármikor át lehet térni más számlázó rendszerekről az eKalmár használatára, melyhez ingyenes ügyfélszolgálat is tartozik.
Bővebb információ