A két japán elektronikai gyártó a megegyezés értelmében október elsejétől közös mobiltelefonos leányvállalatot alapít, amellyel elsők szeretnének lenni a hazai piacon, és külföldön is terjeszkedni kívánnak.
A vegyes vállalat 70-80 százalékban a Fujitsu tulajdonában lesz, és egyelőre a második legnagyobb mobilgyártóként jelenhet meg Japánban a Sharp mögött. A lépés elsősorban azért lehet előnyös a Fujitsu számára, mert a cég nem gyárt úgynevezett okostelefonokat, a Toshiba azonban igen, és így meg is van a gyártásukhoz szükséges technológiai háttere. A tervek szerint a jövőben elsősorban az ilyen készülékekre erősítenének rá a jövőben, és a cél a hazai mellett a nemzetközi piacokon való terjeszkedés. A Toshiba Japánon kívül egyelőre néhány európai és ázsiai országban forgalmaz Windows Mobile rendszerű üzleti okostelefonokat, az eladások azonban nem számottevőek. A japán gyártók általában is inkább a saját piacra termelnek, olyannyira, hogy nemzetközi szinten csupán a mobilpiac 3 százalékát birtokolják – ha nem számítjuk ide az amúgy szintén nem túl fényesen szereplő japán-svéd Sony Ericssont.
A tervek megvalósítása nem lesz könnyű, a nagyobb bevétellel kecsegtető okostelefonok piacán ugyanis igencsak kiélezett a verseny, és még a piacvezető mobilgyártó Nokia is lemaradóban van a sikeres iPhone, Blackberry és újabban Android-konkurencia miatt. A japán cégek egyelőre nem nyilatkoztak arról, hogy milyen jellegű modellekkel szeretnének megjelenni a nemzetközi színtéren, de a sikerhez nyilvánvalóan nyitniuk kell majd a fogyasztói piac felé is.