Globális videokonferencia megoldássá válik a Magyar Telekom Telepresence szolgáltatása, amely eddig döntően a Magyar Telekom és Deutsche Telekom telephelyek közötti kommunikációt szolgálta. A vállalat együttműködési szerződést kötött a TATA Communications-szel, amelynek nemzetközi hálózata révén a hazai cégek 2010. második felétől akár kontinenseket átívelő Telepresence kapcsolatokat is tudnak majd létesíteni. A szolgáltatás igénybevételéhez a Magyar Telekom Innovációs központjában kell majd időpontot foglalniuk.
A videokonferencia-megoldások következő generációjának is tartott technológia térhatású, naturális hanggal, folyamatos, nagyfelbontású és életnagyságú képpel látja el a felhasználókat, akik tökéletesen láthatják egymás gesztusait, és felvehetik egymással a szemkontaktust is. Ráadásul a működéséhez nem kell kivételes infrastruktúrát kiépíteni. Az egy kijelzős rendszer az 5 Mbit/s sebességű hálózaton tökéletesen üzemel és a használatához az alapvető számítógép kezelői ismeretek maximálisan elegendőek. A hívás lebonyolítása nagyjából akkora felkészültséget kíván meg a felhasználóktól, mint egy telefonbeszélgetésé. kifinomult technikai paramétereken túl a Telepresence legfőbb előnye az, hogy használatával a vállalatok felbecsülhetetlen értékű időt és energiát takaríthatnak meg. A Magyar Telekomnak például pár hónap alatt, a szolgáltatás saját vállalaton belüli elindításával, az utazáshoz kapcsolódó költségekből 35%-ot sikerült megtakarítania.
2010. júliusától a Magyar Telekom Telepresence szolgáltatása nemzetközi szinten is nyilvánosan elérhetővé válik. A vállalat együttműködési szerződést kötött a TATA Communications-szel, amelynek globális hálózata révén a hazai cégek a világ számos pontjával Telepresence kapcsolatokat tudnak majd létesíteni. A szolgáltatást bármely közép – és nagyvállalat igénybe veheti. Ehhez az időpontot a Magyar Telekom Innovációs központján keresztül tudnak majd maguknak foglalni. A virtuális találkozó megszervezése 3 munkanapot vesz igénybe.
"A Telepresence olyan zöld technológia, amely alapvetően formálhatja át az eddigi vállalati gondolkodást, miközben nagyságrendekkel javíthatja a hatékonysági mutatókat.” – hangsúlyozta Papp István, a T-Systems vezetője. Már folyik a nyilvános Telepresence szolgáltatás 2010. végéig tartó tesztelési időszaka, amelyhez a hazai közép – és nagyvállalatok még most is csatlakozhatnak. Ez a videokonferencia rendszer 2011-től fog élesben működni.