A StatCounter piackutató adatai szerint a múlt héten először az amerikai felhasználók magasabb hányada használta a Google Chrome böngészőjét, mint az Apple Safari-t.
A múlt heti mutatók alapján a Chrome-mal az amerikaiak 8,97 százaléka böngészett az interneten, míg a Safari részesedése csupán 8,88 százalék volt. Miközben ez nemrég még nagyjából fordítva volt, a Microsoft Internet Explorer 52 és a Firefox 28,45 százaléka nem mutatott sok elmozdulást az előző hetekhez képest. Az alig kétéves Chrome sikere mindenképpen lenyűgöző, ha belegondolunk, hogy a Safari már 2003 óta jelen van a piacon és egy olyan cég áll mögötte, mint az Apple. Ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy a Safari az utóbbi idők nyitása ellenére még mindig egy elsősorban a Mac gépekre optimalizált böngésző, miközben a Chrome kezdettől fogva több platformon, például az okostelefonos Android mellett Windows-on is hozzáférhető. Nem véletlen, hogy a Safari Amerikán kívül sosem tudott igazán tért nyerni, hiszen ehhez a Mac számítógépek hasonlóan stabil piaci részesedésére lenne szükség világszinten.
A Chrome további sikere szempontjából elsődleges fontosságú lehet, hogy hogyan szerepel majd a Google azonos névre hallgató operációs rendszere, amely várhatóan az ősszel érkezik. Az erőteljesen web-alapú platformtól igencsak sokat vár a Google, hiszen a rendszer elterjedése nagyban növelheti a cég online szolgáltatáscsomagjának népszerűségét. Eközben persze a Microsoft is nagyszabású internetes terveket szövöget, amelynek egyik első érzékelhető termékei a hamarosan végre valóban online formában is elérhető Office alkalmazások lesznek.