Az Apple hivatalos közleményben elismerte, hogy az új iPhone 4 mobiltelefonok hibásan jelzik a hálózati jelerősséget, ugyanakkor tagadja, hogy a készülék vételi képességei rosszabbak lennének más mobiltelefonokénál.
Gyakorlatilag rögtön a piaci premier napján több felhasználó is panaszkodott arra, hogy ha az iPhone 4-et bizonyos módokon tartják a kezükben, a kapcsolat beszélgetés közben megszakad. Történik ez úgy, hogy a kijelzőn lévő ábra nem jelez vételi problémákat. Az Apple szerint a probléma nem magával a vétellel van, hanem azzal, hogy a készülék egy hiba folytán rosszul méri föl a mobilhálózati jel erősségét, és ezáltal túlbecsülve jelöli azt a képernyőn. Vagyis a cég szerint nem készülék antennájával van a hiba, hanem a kapcsolat megszakadásakor a felhasználók valószínűleg éppen olyan helyen tartózkodnak, ahol gyenge a hálózat, ugyanakkor az iPhone ezt tévesen méri föl és jelzi ki. A vétel kisebb-nagyobb gyengülése pedig a közlemény alapján minden mobiltelefonnál előfordul abban az esetben, ha a telefonáló más szögben tartja, illetve jobban kezébe szorítja a készüléket.
Az Apple-t még mentheti az a körülmény is, hogy valóban igen gyakoriak a panaszok az iPhone-t Amerikában forgalmazó AT&T mobilszolgáltató által biztosított hézagos lefedettség miatt, más készülékek esetében is. A gyártót egyébként már többen is beperelték az antenna-probléma miatt, kérdés, hogy valóban találnak-e majd bizonyítékot a műszaki hibára. Az Apple mindenesetre ígéretet tett arra, hogy a hibás hálózati jelszint-értékelő megoldást kijavítja, és ehhez nem lesz szükség visszahívásra, hanem szoftverfrissítéssel megoldható.