218 millió forintból készül az új magyar nyelvű elektronikus beszédfelismerő szoftver. A Montana Tudásmenedzsment Kft. legújabb fejlesztésében egy olyan egyedülálló megoldás kiépítésén dolgozik, amely alkalmas automatikus beszédfelismerésre és szövegbányászatra. Az új szoftvernek köszönhetően a jelenleg működő call centerek hatékonysága korábban sosem látott mértékben lesz növelhető.
Az informatikai szektor kis- és középvállalatai számára létfontosságú terület a kutatás-fejlesztés, az innováció. Ez jelentheti a továbblépést, az új termékek és azok piacainak fellelését és az új technológiák meghonosítását, amelyek a vállalkozások működése mellett élénkítően hatnak a gazdaság fejlődésére is. A piacorientált kutatás-fejlesztési tevékenység támogatására kiírt pályázaton a közelmúltban a Montana Tudásmenedzsment Kft. olyan projektje nyert, amely alapjaiban módosíthatja a hangalapú tartalomban való keresést.
A tudásmenedzsment eszköz használatában már jártasságot szerző vállalat a projekt keretében olyan kutatási feladat megvalósítását tűzte célul, melyre a beszédfelismerés, a szövegbányászat és a szemantikai modellek integrálásával kereskedelmi forgalomban kapható termékek sora lesz fejleszthető és a call centerekben tapasztalható igényekre nyújt majd megoldást. A fejlesztés a telefonáló beszédének elemzésével automatikusan előre definiált kategóriákba képes majd sorolni a hívást, és ennek segítségével – akár emberi beavatkozás nélkül – folyamatok indítására ad lehetőséget, valamint a hívások tartalmára szolgáltatott, automatikusan készített statisztikákkal a munka hatékonyságát javíthatja például a kedvezőbb erőforrás allokálás, vagy a munkaszervezés javítása révén. Az idén áprilisban indult és 2012 márciusában záruló fejlesztésre összesen 218 millió forint áll rendelkezésre az Európai Regionális Fejlesztési Alapból.
Külön érdekesség, hogy a fejlesztés nem Budapesthez, hanem az észak-magyarországi régió egyik rohamosan fejlődő városához, Miskolchoz kötődik. A projekt eredményeinek felhasználója ugyanis a Vodafone Magyarország Regionális Ügyfélszolgálati Központja lesz, amely a borsodi megyeszékhelyen található. A hazánkban egyedülálló újdonságot képviselő projekt komplex kutatás-fejlesztési együttműködés keretében valósul meg, az ipari és a kutatói szféra összefogásával. Az innovatív hangbányászati eljárások kutatásában részt vesz a THINKTech Kutatási Központ, a BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék, az MTA Nyelvtudományi Intézete, valamint az AITIA INTERNATIONAL Informatikai Zrt. is.