Erőteljesen növelte nyereségét üzleti éve második negyedévében az amerikai Yahoo, miközben árbevétele az időszakban elmaradt a várakozásoktól.
Adózott eredménye 213,3 millió dollár (166 millió euró) lett az egy évvel korábbi 141,4 millió dollár után, bevétele 2 százalékkal, 1,6 milliárd dollárra nőtt. A harmadik negyedre a cég 1,57-1,65 milliárd dollár közti bevételt vár.
A Yahoo 2009-es adózott eredménye 598 millió dollár, részvényenként 42 cent volt, 6,46 milliárd dollár bevétel mellett. 2008-ban 419 millió dollár, részvényenként 29 cent nyereséget ért el a cég, és 7,21 milliárd dollár bevételt.
A Yahoo legfontosabb bevételi forrása a hirdetés. A gazdasági válság idején a vállalati szektor nagymértékben visszafogta hirdetési kiadásait, ami tovább fokozta az egyébként is gondokkal küszködő Yahoo nehézségeit. A Google keresőmotoros hirdetési üzleti modelljének sikere az elmúlt években komoly versenyt támasztott a Yahoo szolgáltatásainak.