Az ISupply kutató cég azon véleménye jelent meg a Dow Jones Newswires kiadványában, miszerint az aktív mobiltelefon-tulajdonosok 80 százaléka 2011 végére GPS-t is fog használni. Továbbá a vállalat szerint a laptopok 18 százalékában és a kézi videójátékok használói 42 százalékának a körében 2014-re a GPS szolgáltatás használata szintén elterjedt lesz a világon.
A GPS-t használó szociális hálózati szolgáltatások és alkalmazások általánossá válnak az okos telefonokon. Az Apple IPhone tár máris több mint 6000 olyan alkalmazást tartalmaz, amely magába foglalja a felhasználó pontos helyét, jelentette ki most pénteken au iSupply képviselője. A Google által felvásárolt AdMob mobil hirdetéskészítő vállalat, illetve az Apple iAd platformja is jól demonstrálja a vállalatok igényét, hogy hirdetési dollárokat szerezzenek olyan programokból, amelyek az ügyfelek lokációját követik.
Egy másik forrás, az internet marketing trendeket figyelő és követő eMarketer szerint mobil eszközökön hirdetésekre a pénzköltések a múlt évi 416 millióról várhatóan több mint 1,5 milliárd dollárra növekednek 2013-ra.
Eközben más fogyasztói elektronikai eszközök növekvő mértékű GPS használata is várható. Például a várakozások szerint a vezeték nélküli Bluetooth technológia a korábbiaknál sokkal erőteljesebben lesz használva például olyan eszközökben, mint az egerek, vagy a keypad-ek.