Miközben a Yahoo világszerte fokozatosan a Microsoft keresőtechnológiájára áll át, a Yahoo Japan úgy döntött, hogy a Bing motor helyett inkább a Google-t választja.
A cég szabadon dönthetett, mivel a Yahoo Japannél csupán kisebbségi tulajdonos az amerikai Yahoo Inc, a részvények többsége a helyi Softbank kezében van. A japán „ál-leányvállalat” azzal indokolta döntését, hogy a Microsoft keresőtechnológiája nem felelt meg mindenben az igényeiknek, főként, ami a japán karakteres kereséseket illeti. Mivel a Google és a Yahoo mellett gyakorlatilag nincs más keresőcég a japán piacon, a döntés azt is jelenti, hogy a Google teljes ellenőrzéshez jut Japánban. A szerződés értelmében ugyanis a keresőtechnológiával együtt a Google reklámkiszolgáló megoldása is felkerül a helyi Yahoo-ra, illetve az ottani keresésekkel kapcsolatos információk is a Google-hoz futnak be.
A Microsoft élesen fogalmazva, versenyellenesnek nevezte a döntést. A cégnek nyilvánvalóan a keresésekhez kapcsolódó reklámpiac elvesztése fáj leginkább, ám a nyilvánosság előtt elsősorban az ellen kelt ki vezető jogászuk, hogy ezáltal információs monopóliumhoz juthat a Google az interneten kereső felhasználók adataira vonatkozóan. Amikor néhány éve a Microsoft meg akarta venni a Yahoo-t, a társaság egy ideig a Google irányába tapogatózott, azonban az amerikai versenyhatóságok megakadályozták az együttműködést, mivel azáltal a Google 90 százalék körüli részesedést szerzett volna az amerikai keresőpiacon. A Yahoo egyébként 2012-re áll át mind az 59 piacán a sajátjáról a Microsoft Bing-nél használt keresőmotorjának alkalmazására.